آموزش خرید بهترین یخچال

خرید کردن باید طبق اصول و قواعد خودش صورت گیرد. آیا با اصول خرید بهترین یخچال آشنا هستید؟. آموزش خرید بهترین یخچال در چند بند و پاراگراف شما را از نحوه صحیح خرید کردن در مورد یخچال آگاه می سازد. برای آنکه بهترین خرید را داشته باشید باید قبل از هر چیز بودجه جیبتان را در نظر بگیرید. شاید یخچال از دیگر لوازمی که برای آشپزخانه خریداری می کنید، گران قیمت تر باشد. اما این نکته را در ذهن داشته باشید که یخچال کاربردی ترین وسیله در آشپزخانه می باشد. آشپزخانه های امروزی بدون حضور یخچال تقریباً ناقص به نظر می رسند. اگر در آشپزخانه یخچالی نباشد، باید قید تمام مواد غذایی تازه را بزنید!. اگر بتوانید به نحو احسن از یخچال خود مراقبت کنید، سالیان زیادی را با شما سپری خواهد کرد. هر وسیله ای برای دوام آوردن قلق مخصوص به خود را دارد. قلق یخچال را پیدا کنید!.

آموزش خرید بهترین یخچال

آموزش خرید بهترین یخچال در انتخاب هرچه دقیق و منظم تر یاری رسان شما می باشد. هر کدبانو برای خود سبک آشپزی مخصوص به خود را دارد. نکته دیگرِ توجه به چگونگی خرید یخچال؛ در سبک آشپزیتان خلاصه می شود. اما چگونه؟!. برای آشپزی کردن نیازمند مواد گوشتی و سبزیجات خواهید بود. اینکه برای هر وعده غذایی و با توجه به تعداد اعضای خانواده چه میزان مواد لازم دارید، مهم است. چراکه خانواده های پر جمعیت به مواد غذایی بیشتری نیاز دارند. مواد غذایی چه گوشتی باشد یا سبزیجات، باید تازه و یکدست باشند. در غیر اینصورت وعده غذایی آماده شده از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود. یخچال خریداری شده باید از فضای کافی جهت در بر گرفتن مواد غذایی بهره مند باشد. بُعد دیگر برای داشتن خریدی ایده آل، در نظر گرفتن فضای آشپزخانه است. نباید برای آشپزخانه هایی با متراژ کم، یخچالی با حجم بالا خریداری کرد.

بهترین یخچال

بهترین یخچال از نقطه نظر های مختلفی بررسی می گردد. راهنمای خرید بهترین یخچال مانند یک کاوشگر، کاربر را با سفری شگرف به درون یخچال همراه می سازد. تنوع بالای محصولات و لوازم خانگی با برند های گسترده، مقداری کاربران را گیج ساخته است. اما کافی است مقداری سطح آگاهی خود به نسبت ویژگی های هر یخچال را بالا ببرید. رِنج قیمت یخچال ها با توجه به قابلیت های گنجانده شده در آن متغییر می باشد. بهترین یخچال شما را تا مدت زمانی طولانی همراهی می کند. در ضمن موادی که داخل یخچال قرار می گیرند، باید از بوی نامطبوع در امان بمانند. از روزگاران قدیم که یخچال به بازار مصرف کنندگان وارد گردیده تا به امروز، یخچال ها متحول شده اند. تغییر و تحول های صورت گرفته بی تردید به نفع خریداران تمام شده است. بهترین یخچال امروزه به عنوان پیشرفته ترین در تکنولوژی های نوین شناخته می شود.

ایده ساخت یخچال به دوران سنتی سالم نگهداشتن مواد غذایی توسط نمک بر می گردد.

داوین کالا

مدل های برتر یخچال

شاید تنوع بالای مدل های موجود در بازار انتخاب را کمی دشوار سازد. متنوع بودن مدل های مختلف یخچال برای مشتریان منفعت بسیاری به دنبال داشته است. به طور مثال اگر کاربر بودجه اش نمی رسد یخچال ساید بای ساید بخرد، به یخچال معمولی اکتفا می کند. اما اگر مشتری رِنج قیمت یخچال برایش اولویت اصلی نباشد، به تکنولوژی های آن روی می آورد. مدل های برتر یخچال شامل؛ ساید بای ساید، درب فریزر از بالا و بالعکس درب از پایین، درب فرانسوی، یخچال معمولی، یخچال دوقلو، صنعتی، فریزر توکار، صندوقی و ایستاده می باشد. هر کدام از این مدل های برتر برای کاربر خاص خود طراحی شده اند. برخی از یخچال ها مانند تک درب ها، از روزگاران قدیم تا به امروز طرفداران خاص خود را طلبیده و همچنان در بازار حکمرانی می کنند. این مدل یخچال در هر گوشه از منزل یا اداره قادر بوده که خود را با فضا وفق دهد.

یخچال درب فرانسوی از ویژگی های دو مدل یخچال؛ ساید بای ساید و فریزر درب از پایین برای طراحی خود ایده گرفته است.

داوین کالا

یخچال معمولی

یخچال معمولی

آموزش خرید بهترین یخچال مهارت شما برای خرید کردن را ارتقاء می دهد. تاریخچه درست کردن یخچال به زمان های دور بر می گردد. یخچال های معمولی تک درب یا دو درب بوده و حتی امروزه نیز خریداران بسیاری دارند. بنابراین نام معمولی بودن کسر شأن برای این مدل یخچال تلقی نمی شود. یخچال معمولی و سایر یخچال های مدل بالا از قسمت های مشابهی ساخته شده اند. تنها تفاوتی که بین بخش های تشکیل دهنده یخچال در مدل های مختلف وجود دارد، میزان ارتقاء این بخش ها می باشد. کمپرسور، ترموستات، کندانسور و اواپراتور، حتی گاز تعبیه شده در یخچال از بخش های اصلی تشکیل دهنده یک یخچال به شمار می روند. کمپرسور در واقع قلب یا همان موتور یخچال است. ترموستات اتصال و جریان برق بین موتور و جریان الکتریکی را کنترل کرده و منجر به تعادل دمای دستگاه می شود. بقیه قسمت ها نیز به نوبه خود وظیفه دوام آوردن یخچال را در طول زمان بر عهده دارند.

یخچال های معمولی از دو مدل نوفراست و دیفراست تشکیل شده اند.

داوین کالا

یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید برای افرادی که به نکات طلایی خرید اهمیت می دهند، بسیار مناسب است. این مدل در سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری در بازار در دسترس است. یخجال ساید بای ساید در شکل و شمایل ظاهری بسیار شبیه یخچال های دوقلو می باشد. با این تفاوت که یخچال ساید از وسط به دو نیم تقسیم شده است. اگر درب یخچال را باز کنید، شاهد باریک بودن فضای داخلی این مدل خواهید بود. فضای داخلی یخچال ساید در بر گیرنده مواد غذایی با حجم بسیار بالایی است. اگر افراد مسن و حتی سرنشین ویلچری در خانه دارید، خرید یخچال ساید بای ساید بهترین گزینه است. میزان سطح دسترسی به مواد غذایی داخل یخچال باعث شده تا همه را از خود راضی و خوشنود نگه دارد. یخچال ساید بای ساید برای مواد غذایی منجمد و مواد غذایی خشک به میزان قابل توجهی فضای مناسبی در دست دارد.

یخچال فریزر بالا و پایین

یخچال فریزر بالا از دو بخش مجزا تشکیل شده است. این مدل شامل فریزر و قسمت عادی یخچال بوده که در کل فضای زیادی را اِشغال نمی کند. بخش بالایی برای موادی که به انجماد نیازمندند، مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت پایینی نیز به طور معمول برای سایر مواد غذایی به کار می رود. در واقع می توان اینگونه اظهار داشت که یخچال فریزر بالا همان مدل پر طرفدار یخچال معمولی است. مدل مشابه این یخچال، فریزر درب از پایین است. بر عکس مدل قبلی این یخچال مواد منجمد را در قسمت پایینی خود نگه داری می کند. در ظاهر این دو مدل انگار برعکس هم گذاشته شده اند. اما در ویژگی های باطنی کاملاً شبیه هم هستند. یخچال فریزر بالا و پایین برای خانواده هایی با جمعیت متوسط کفایت می کنند. بنابراین لزومی به هزینه های هنگفت به هنگام خرید یخچال برای خانواده کم جمعیت نیست.

یخچال دوقلو

یخچال دوقلو از دو یخچال مجزا تشکیل شده که کاملاً همسان می باشند. خانواده های پر جمعیت خواهان اصلی یخچال های دو قلو هستند. دوقلو ها تکمیل کننده همدیگرند. یکی منجمد می کند و آن دیگری مواد غذایی را به شکل صحیح نگه می دارد. این دوقلو ها پهلو به پهلوی هم قرار گرفته و از حجم مواد غذایی موجود محافظت خواهند کرد. به دلیل مستقل بودن هر کدام از دوقلو ها قادر خواهید بود که یخچال و فریزر را به صورت جداگانه جاسازی کنید. اگر عاشق آشپزی و درست کردن غذا های جدید هستید، بدون شک فضای زیادی برای ذخیره مواد غذایی نیاز خواهید داشت. تصور کنید که یک یخچال کامل برای ذخیره مواد منجمدی داشته باشید. یا بالعکس فضایی کاملاً آزاد برای مواد غذایی با هر سایز و حالتی به همت یخچال دوقلو خواهید داشت. در کنار مواد غذایی تازه می توانید از آب سردکن آن نیز لذت ببرید.

یخچال دوقلو

فریزر توکار

فریزر های توکار برای سلیقه هایی خلق شده اند که حساس به دید و منظره آشپزخانه خود هستند. این مدل به شکل هم سِت با کابینت و فضای آشپزخانه طراحی شده به طوری که غیر از درب یخچال شما چیزی را مشاهده نخواهید کرد. منظور از فریزر توکار، نحوه نصب آن بوده که داخل کابینت های به کار رفته برای آشپزخانه قرار خواهند گرفت. یخچال فریزر های توکار می توانند ترکیبی از مدل های دیگر باشند. مثلاً دوقلو ها یا ساید بای ساید می توانند داخل کابینت جاسازی شوند و سپس آنها را با نام فریزر توکار صدا زد. برند های متعددی فریزر توکار را تولید و روانه بازار مصرف کنندگان می کنند. از جمله بوش، سامسونگ و… که علاقمند تولید یخچال های توکار می باشند. از جمله مزیت های توکار بودن این فریزر ها می توان به یکدست شدن آشپزخانه پس از نصب آنها اشاره کرد.

یخچال فریزر صنعتی

یخچال فریزر صنعتی

یخچال ها تنها به خانه اختصاص پیدا نمی کنند. برای هتل، رستوران ها یا فروشگاه های زنجیراه ای باید یخچالی متناسب با شرایط محیط تهیه کرد. به دلیل اهمیت ماندگاری مواد غذایی در فروشگاه های زنجیره ای باید از یخچال فریزر های صنعتی استفاده کرد. درست است که یخچال فریزر صنعتی مصرف انرژی بیشتری به نسبت مدل های خانگی دارد. اما خرید این مدل یخچال برای رستوران و فروشگاه بسیار مقرون به صرفه است. یخچال فریزر صنعتی یک مزیت فوق العاده ای دارد. اینکه مواد غذایی را در طول مدت زمان طولانی ای تَر و تازه نگه داری می کند. یخچال فریزر های صنعتی در مدل های ایستاده و صندوقی دیده می شوند. یخچال مدل صندوقی به حالت کابینتی بوده و می توان از آن به عنوان کابینت نیز استفاده کرد. صنعتی بودن این مدل یخچال ها برای افزایش طول عمر مواد غذایی در اندازه های متفاوتی عرضه خواهند شد.

نام یخچالمزایامعایب
معمولیارزان، کمپرسور قوی
درب فرانسویظرفیت بالا، دارای آب سردکن و یخ سازقیمت بالا، بزرگ
فریزر بالاارزان قیمتباید به صورت مکرر به داخل یخچال خم و راست شد
فریزر پایینمتنوع، طراحی فریزر به حالت کشوییکند بودن برای سرد کردن به نسبت فریزر بالا، قیمت گران
ساید بای سایدظرفیت بالا، دسترسی آسانناهماهنگی دمای بالا و پایین، بزرگ
دوقلوظرفیت بالابزرگ
توکارمصرف انرژی مناسبگران قیمت
صنعتیتازه نگه داشتن مواد غذایی به مدت طولانیمصرف انرژی بالا

شما به چه مدل یخچالی علاقمند هستید؟

مدل ها و مارک های بی شماری برای یخچال های امروزی تعریف شده است. هر کدام از مدل ها برای یک سلیقه بخصوص طراحی شده که منجر به انتخاب آن می گردد. توجه کردن به مدل یخچال مستلزم دانستن اطلاعات اولیه ای در مورد یخچال برای خرید کردن است. اطلاعات اولیه یخچال شامل؛ مشخصات ظاهری، برچسب انرژی، فضای داخلی، تکنولوژی های برتر به کار رفته در آن و در نهایت قیمت یخچال با توجه به ویژگی های آن است. آموزش خرید بهترین یخچال در راستای افزایش سطح آگاهی کاربران خدمت می کند. برای داشتن خریدی ایده آل باید بدانید دقیقاً به چه مدل یخچالی با چه ویژگی هایی نیازمند هستید!. مدل یخچال ها با در نظر گرفتن فضای آشپزخانه انتخاب خواهند شد. اینکه در کدام گوشه از آشپزخانه می توانید مکانی برای قرار دادن یخچال جستجو کنید، نکته ای مهم برای گزینش یخچال محسوب می شود.

مارک ایرانی

راهنمای خرید بهترین یخچال از بین مارک های معتبر ایرانی و خارجی گزینه های برجسته ای را معرفی می کند. پر فروش ترین مارک ایرانی یخچال امروزه بازار را به شکلی همه جانبه در اختیار خود گرفته است. به طور مثال می توان به مارک یخچال امرسان اشاره کرد که جزء پر طرفدار ترین مارک ها می باشد. امرسان از خوش فروش ترین های بازار امروزی تلقی خواهد شد. در کنار این برند، مارک اسنوا قرار دارد. اسنوا به زیبایی و دوام زیاد در بین عموم معروف است. یخچال فریزر برفاب را همگان دوست دارند. افراد خاص یخچال فریزر های الکترو استیل را می شناسند. هیمالیا مارکی است برای طرفداران فریزر های با کیفیت!. هر کدام از مارک های ایرانی سفر های خاطره انگیزی در بین اقوام ایرانی داشته اند. میزان مصرف انرژی در این یخچال ها در حداقل میزان مصرف خود قرار دارد. مسئله بعدی ظرفیت درست و به جای آنها است.

مارک ایرانی یخچال فریزر

مارک خارجی

اگر در مورد خرید مارک های مختلف به بن بست رسیدید، آموزش خرید بهترین یخچال جواب گو خواهد بود. علاوه بر خرید مارک های ایرانی، خرید مارک خارجی یخچال فریزر نیز می تواند مقرون به صرفه باشد. در بین مارک های خارجی یخچال فریزر می توان برند سامسونگ را نام برد. یخچال فریزر های سامسونگ خوش فروش ترین برند خارجی در بین ایرانی ها به شمار می رود. پس از سامسونگ، مارک خارجی توشیبا که هویتی ژاپنی دارد، از مارک های مورد اعتماد می باشد. مزیت نوینی که در یخچال فریزر های توشیبای امروزی گنجانده اند، DUO Hybrid Deodorizer نام دارد. تکنولوژی DUO Hybrid Deodorizer باعث افزایش جریان هوای یکنواخت در بین طبقات یخچال شده و مانع از تجمع بوی نامطبوع در سطح داخلی می گردد. در آخر برند یخچال فریزر دوو را می توان نام برد. دوو در یخچال فریزر های امروزی خود از موتور های کم مصرف با بازدهی بالا بهره گرفته است.

در بین یخچال فریزر های مارک خارجی، ال جی، بوش و هایسنس نیز طرفداران مخصوص به خود را دارند.

داوین کالا

ویژگی های یک یخچال برتر چیست؟

آموزش خرید بهترین یخچال از ویژگی های بارز هر یخچال با خبر است. اینکه چگونه باید از صحت سلامت یک یخچال اطمینان حاصل کرد. حتی چگونه می توان به ویژگی های بارز آن واقف بود!. بنابراین با اطمینان خاطر می توان روی اطلاعات مفید آموزش خرید بهترین یخچال حساب باز کرد. امروزه قابلیت کنترل دما و تنظیمات رطوبت در اکثر یخچال های تولید شده گنجانده خواهد شد. در راهنمای خرید یک یخچال باید بدانید که آیا ویژگی های ظاهری و باطنی دستگاه با هزینه پرداختی مطابقت دارد یا خیر؟!. گاهی فناوری های به کار رفته در یخچال فریزر های امروزی به گونه ای خلاقانه باعث ارتقای کیفیت و بهبود قیمت تعریف شده برای محصول شده اند. یک یخچال برتر زمانی می تواند خود نمایی کند که از هر نظر تکمیل و بدون نقص باشد. به طور مثال از فناوری صوتی برای کنترل خود تبعیت کند.

کاربرد یخچال

آموزش خرید بهترین یخچال کاربران را مجاب به کسب اطلاعات بیشتر و سودمند تر به نسبت خرید یخچال می کند. برای دانستن کاربرد یخچال در منزل باید به مواد غذایی خریداری شده و نحوه نگهداری آنها دقت کنید. اینکه مواد غذایی بتوانند طول عمر بیشتری داشته باشند، در واقع به عملکرد یخچال شما وابسته است. یخچال های امروزی در بر گیرنده حجم قابل توجهی از مواد غذایی هستند. در ضمن درگیر شدن فکر کاربران اکثراً به کاهش هزینه های برقی معطوف می گردد. بنابراین کاربرد یخچال زمانی بهتر می تواند خود را نمایان سازد که دغدغه های فکری مشتریان را کاهش دهد. سیستم برفک زدایی در یخچال می تواند کارآیی دستگاه را چند برابر افزایش دهد. هرچه میزان برفک یخچال کمتر باشد، عملکرد یخچال مفید تر خواهد بود. خرید یخچال فریزر در مدل های تک درب یا چند درب بسته به فضای داخلی آنها قیمت های متغیری را می طلبند. اما مسئله مهم تر دانستن نیاز اولیه آشپزخانه به حضور یک یخچال با تکنولوژی های برتر است.

نتیجه گیری

مقاله آموزش خرید بهترین یخچال برای افزایش سطح آگاهی شما برای داشتن بهترین خرید از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. از جمله فناوری های نوین به کار رفته برای یخچال های امروزی، داشتن قابلیت دور این دور می باشد. این قابلیت برای راحتی کاربران در یخچال گنجانده شده است. بدین صورت که شما می توانید نوشیدنی و مواد غذایی که روزانه به صورت مکرر از آنها استفاده می کنید را در دسترس قرار دهید. دور این دور قابلیتی است که برای دسترسی سریع تر، یک درب بر روی درب اصلی تعبیه می شود. به گونه ای که برای دسترسی به مواد مورد نیاز لزومی به باز و بسته کردن مکرر درب اصلی یخچال ندارید. این عملکرد باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی خواهد شد.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان خبره داوین کالا در ارتباط باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *