دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC

زمانی که می خواهید رانندگی یاد بگیرید، قبل از هر چیز با علایم آن آشنا خواهید شد!. در مورد لوازم خانگی نیز یادگیری علایم و نشانه ها صدق می کند. دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC از چگونگی ساخت و طرز استفاده از دستگاه خبرچینی می کند. آیا اجزاء تشکیل دهنده سولاردام یا فر نوری را می شناید؟. آیا از شیوه کارکرد فر نوری خود مطلع هستید؟. برای رسیدن به بهترین جواب در مورد فر نوری خود می توانید دفترچه راهنمای آن را دنبال کنید. فر نوری از بدنه ای فلزی با طراحی زیبا بهره مند است. سیستم و تکنولوژی های نوین به کار رفته برای کمپانی ال جی امروزه به یک آوازه خوشنام تبدیل شده است. به طور معمول مایکروویو، سولاردام یا فر نوری از امواج رادیویی برای پخت و پز استفاده می کنند. امواج مایکروویوی از سوراخ های تعبیه شده دررون دستگاه به داخل نفوذ کرده و باعث پخت مواد غذایی خواهند شد.

دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC

دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC از قطعات سازنده دستگاه گرفته تا نحوه برنامه ریزی آن را شرح می دهد. پس با اطمینان می توان هر زمان به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه و پاسخ پرسش های خود را دریابید. دستگاه هایی که با امواج رادیویی و جریانات الکتریکی سر و کار دارند، نباید توسط افراد آماتور دست کاری شوند. خطراتی که مایکروویو، سولاردام یا فر نوری پس از خرابی به دنبال دارند، تنها باید توسط تعمیر کار حرفه ای مورد ارزیابی قرار گیرد. از قدیم و ندیم گفته اند که کار را باید به کاردان سپرد!. قبل از خرید یا حتی به هنگام خرید سولاردام باید از نحوه کارکرد و نکات ایمنی دستگاه اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید. بدون دانستن نکات اولیه در مورد نحوه کارایی و حتی چگونگی خرابی دستگاه، نباید به سراغ روشن کردن و شروع فعالیت آن بروید.

چه غذا هایی را می توان با سولاردام MA3884VC پخت؟

سولاردامی که از خواص مایکروویوی بهره مند است، ارزش سرمایه گذاری مالی را دارد. چراکه در چنین حالتی می توان روی پخت ترکیبی، گریلی و انواع پخت دستگاه حساب باز کرد. طبق دستورالعمل ذکر شده در دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC می توان هر نوع ماده غذایی از ماهی گرفته تا انواع گوشت و سبزیجات را از حالت خامی به حالت پخته تغییر وضعیت داد. ال جی در سری جدید ساخت سولاردام های خود، از بروز ترین امکانات و تکنولوژی های عصر امروزی بهره گرفته است. اهمیت تکنولوژی در عصر مدرنیته بسیار بالا است. به گونه ای که قدمت لوازم را تحت تاثیر مستقیم قرار داده است. چه بخواهید برشته کنید یا مواد غذایی را گرم نگهدارید، سولاردام MA3884VC بهترین انتخاب برای پخت و پز می باشد. در واقع سولاردام وسیله ای برای پخت یکنواخت مواد غذایی با درجه پخت مطلوب است. تنها کافی است برنامه و زمان مطلوب را به دستگاه بدهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نکات ایمنی سولاردام

دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC اخطار لازم در خصوص رعایت نکات ایمنی را گوش زد می کند. دور نگهداشتن کودکان از لوازم برقی نکته ای است که هیچ گاه نباید به مرز فراموشی سپرد. سولاردام ها به طور معمول هم کار مایکروویو را انجام می دهند و هم به عنوان مایکروفر عمل می کنند. این سولاردام باعث شده غذا حرارت را خیلی سریع به خود جذب کرده و منجر به پخت یکنواخت آن شود. پس از هر بار استفاده از دستگاه باید سعی در تمیز نگهداشتن و زدودن مواد غذایی از سطح دستگاه کنید. اگر در تمیز کردن سولاردام غفلط بورزید، نمی توان کارایی و طول عمر مفید دستگاه را تضمین کرد. در ضمن مواد غذایی را زیاد آغشته به چربی نکنید. زیرا اولاً منجر به کثیفی بیش از حد فضای داخلی می گردد. در ثانی سولاردام را می توان به گونه ای تنظیم کرد که حتی بدون روغن نیز مواد غذایی را پخته تحویل دهد.

زمانی که دستگاه شروع به فعالیت می کند، گرم شده و دست زدن به المنت های حرارتی آن اشتباه است.

داوین کالا

علایم و نشانه ها

قبل از هر چیز با علایم و نشانه های روی دستگاه آشنا خواهیم شد. دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC تمام علایم و دکمه های مخصوص را معرفی می کند. ابتدا صفحه نمایشگر سولاردام را بررسی کرده که شامل؛ تنظیمات انجام گرفته برای پخت و پز از زمان شروع تا اتمام کار است. اگر از سمت چپ به راست علایم را بررسی کنیم به اسامی جالبی می رسیم. SPEED AUTO COOK برای غذاهای فست فودی کاربردش را بهتر نشان می دهد. همچنین اگر قصد سرخ کردن مواد غذایی را داشته باشید این دکمه می تواند عملیات لازم را انجام دهد. اگر خواهان یخ زدایی مواد غذایی هستید، می توانید از AUTO DEFROST کمک بگیرید. البته این دکمه یک تخصص دیگری نیز دارد؛ پخت با حسگر های حساس!. کمپانی ال جی STEAM COOK را برای بخارپز کردن سبزیجات در این سولاردام تعبیه کرده است. البته از STEAM COOK برای آشپزی کردن به روش پخت و پز ایرانی نیز استفاده می کنند.

سایر دکمه های کنترلی

دکمه های کنترلی سولاردام

در قسمت میانی دکمه های کنترلی، گردونه FUNCTION تعبیه شده است. از گردونه FUNCTION با همراهی گردونه CONTROL می توانید تسلط لازم روی عملکرد های مختلف دستگاه را داشته باشید. به کمک این دو گردونه به راحتی قادر به انتخاب حالت های مختلف و زمان پخت و پز مواد غذایی توسط سولاردام خواهید بود. کمی آن طرف تر، ENTER/CLOCK قرار دارد. از ENTER/CLOCK می توان برای تایید کردن زمان در نظر گرفته شده برای پخت یا تایید عملکرد ها استفاده کرد. START/Q-START برای شروع عملیات پخت و پز به کار می رود. از این دکمه می توانید در هر 30 ثانیه زمان پخت سریع مواد غذایی را دست کاری کنید. و بالاخره به دکمه STOP/CLEAR می رسیم. از طریق این دکمه به راحتی می توان تمام تنظیمات انجام گرفته برای پخت را لغو و پاک کرد. البته یک نکته در مورد این عملکرد وجود دارد. اینکه نمی توان زمان در نظر گرفته شده را پاک کنید. در ضمن به کمک این دکمه عملیات پخت را می توان با یک بار کلیک کردن، متوقف سازید.

مراقب علامت های هشدار باشید. به طور معمول اخطار های لازم توسط نمایشگر نشان داده شده و بلافاصله باید پس از اخطار، دوشاخه را از پریز برق بکشید.

داوین کالا

قفل کودک چگونه فعال می شود؟

دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC توضیحات کامل در خصوص علایم هشدار و ایمنی دستگاه را منتقل می کند. قفل کودک یکی از برنامه های ایمنی تعبیه شده در لوازم برقی بوده که مانع از دسترسی کودکان به دستگاه خواهد شد. برای فعال سازی قفل کودک سولاردام باید به سراغ دکمه STOP/CLEAR بروید. با فشار وارد کردن به این دکمه بر روی صفحه نمایشگر حرف L و شکلک قفل کودک ظاهر خواهد شد. اگر وارد این مرحله شدید، زمان نمایش داده شده بر روی نمایشگر در عرض چند ثانیه محو می گردد. در چنین حالتی می توانید اطمینان حاصل کنید که قفل کودک فعال شده است. برای لغو این عملکرد نیز همانند فعال سازی آن می توان اقدام کرد. برای غیر فعال کردن قفل کودک باید بر دکمه STOP/CLEAR فشار وارد کرده تا علامت حرف L ظاهر شود. پس از ظاهر شدن حرف L و علامت اختصاصی قفل، صدایی شبیه آژیر و بیپ خواهید شنید. به همین سادگی شما می توانید با استفاده از دکمه STOP/CLEAR، قفل کودک را فعال یا غیر فعال کنید.

حالت های پخت با سولاردام

ال جی در سولاردام MA3884VC جدید ترین امکانات پخت و پز را گنجانده است. اگر به برنامه ها و حالت های پخت در این سولاردام نگاه عمیقی بیندازیم، نتیجه شگفت انگیز خواهد بود. از جمله برنامه های پخت این سولاردام می توان به؛ پخت مایکروویوی، پخت ترکیبی سریع و خفن، حالت بخارپز، پخت با توان گریلی، پخت با کانوکشن، حالت سرخ کردن و… اشاره کرد. هر کدام از این حالت ها برای خود دنیایی از مزه ها را به همراه دارند. اینکه یک دستگاه را خریداری کنید و به قابلیت چندین دستگاه برسید، خریدی ایده آل نام دارد. ال جی با قرار دادن حالت های پخت متنوع در این سولاردام، لطف بزرگی در حق دستگاه کرده است. زیرا هر یک از این برنامه های پخت و پز به سولاردام هویتی ارزشمند بخشیده است. هویت سولاردام امروزه با استقابل رو به رو شده و منجر به جذب کاربران متعدد گردیده است.

حالات پخت و پز سولاردام

پخت مایکروویوی یا پخت با توان مایکرو

دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC برای هر حالت پخت دستگاه، اطلاعات اولیه ای را فاش می سازد. ال جی برای سهولت کار آشپزی، حدود 5 توان مایکرویوی را در این دستگاه گنجانده است. این 5 توان با توجه به نوع ماده غذایی و شیوه پخت آن قابل تنظیم و دست کاری توسط کاربران می باشد. از 5 توان مایکرویوی می توان به؛ توان 900 واتی که بالا ترین سطح توان بوده، 600 واتی، توان متوسط و میانی 350 واتی، 180 واتی که بیشتر برای یخ زدایی به کار می رود و 90 واتی که پایین ترین توان بوده، اشاره کرد. با توجه به ماده غذایی توان مایکروویو را با استفاده از گردونه عملکرد یا FUNCTION انتخاب کرده و سپس توسط ENTER تاییدش کنید. البته انتخاب مایکروویو به اضافه توان آن تنها توسط FUNCTION صورت نمی گیرد. بلکه گردونه کنترلی یا CONTROL نیز گردونه عملکرد را همراهی می کند. پس از انتخاب حالت و توان مایکروویو، باید تنظیمات زمان و تغییرات آن توسط گردونه کنترلی انجام گیرد. در نهایت دکمه START/Q-START را زده و شاهد عملکرد بی نظیر سولاردام باشید.

پخت ترکیبی سریع

پخت ترکیبی حالتی در سولاردام است که می تواند چند عملکرد را با هم ادغام کرده و نتیجه ای مطلوب را ارائه دهد. طبق دستورالعمل تایید شده در دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC، می توان توان های مختلف مایکروویوی را در پخت ترکیبی به کار برد. در واقع پخت ترکیبی زمان پخت و پز مواد غذایی را به حداقل می رساند. پخت ترکیبی سریع مانند سایرین برای خود علامتی اختصاصی دارد. برای پدیدار شدن پخت ترکیبی سریع در سولاردام باید گردونه عملکرد را بچرخانید تا علامت مخصوص خود را نشان دهد. پس از ظهور علامت پخت ترکیبی باید آن را توسط ENTER/CLOCK تایید کنید. پخت ترکیبی سریع شامل؛ CO-1 تا CO-5 می باشد. CO-1 تا CO5 حالت های پخت ترکیبی شامل توان گریل به اضافه توان مایکروویو در مدت زمان های خاص است. اگر توان مایکرو و مدت زمان مورد نیاز را توسط گردونه کنترل انتخاب کردید باید آن را توسط ENTER/CLOCK تایید کنید. در نهایت دکمه START/Q-START را فشار داده و منتظر نتیجه می مانیم.

حالت بخارپز

بخارپز کردن مواد غذایی چه سودی می تواند داشته باشد؟!. چرا اکثر مردم به سراغ طبخ غذا از طریق بخارپز کردن مواد غذایی از جمله ماهی و سبزیجات می روند؟. بخارپز کردن مواد غذایی باعث حفظ درصد بالایی از ویتامین و مواد معدنی موجود در غذا ها می گردد. بخارپز کردن مواد غذایی از روش های ملایم در پخت و پز محسوب می شود. داشتن قابلیت بخارپز برای سولاردام MA3884VC یک برتری مهم به شمار می رود. برای فعال کردن حالت بخارپز باید دکمه مخصوص بخارپز کردن یعنی STEAM/COOK را تا دو مرتبه فشار دهید. برای انتخاب نوع غذا و وزن مورد نظر، گردونه کنترل را تا رسیدن به نتیجه دلخواه بچرخانید. با چرخش گردونه کنترل، علامت ST 7 ظاهر شده که نوع ماده غذایی را بیان می کند. برای تایید کردن نوع ماده غذایی باید به سراغ دکمه ENTER/CLOCK بروید. در مرحله آخر دکمه START/Q-START را فشار داده و به یاد داشته باشید که زمان را حتی به هنگام پخت می توانید تغییر دهید.

نکته: برای جلوگیری از خطرات و صدمات احتمالی دستگاه به هنگام استفاده از ظرف بخارپز، باید به مقدار کافی آب داخل ظرف بریزید. حداقل میزان آب در نظر گرفته شده برای این مورد، 200 میلی لیتر می باشد.

داوین کالا

پخت با توان گریل

گریل کردن قابلیتی است که شکل و قواره ماده غذایی را به کل دگرگون می سازد. کمپانی ال جی برای سولاردام خود 5 حالت گریل کردن را در نظر گرفته است. حالت های گریل کردن در سولاردام MA3884VC با علامت GR-1 تا GR-5 یا GRILL-1 تا GRILL-5 مشخص شده اند. از حالت های 1 تا 3 برای افزایش سرعت ترد کردن مواد غذایی بهره می برند که باید حتماً سه پایه بلند را به کار برد. طبق معمول انتخاب حالت گریل را به گردونه عملکرد بسپارید. همچنین انتخاب حالت گریل و زمان پخت را باید به گردونه CONTROL سپرد. زمانی که حالت گریل را انتخاب نمودید، تایید کردن حالت و زمان گریل بر عهده دکمه ENTER/CLOCK خواهد بود. در نهایت به سراغ START/Q-START رفته تا عملیات پخت آغاز گردد. به طور معمول از حالت GR-4 در دمای بین 60 تا 80 درجه سانتی گراد برای گرم نگهداشتن غذا تا زمان پذیرایی استفاده می کنند.

حالت پنجم گریل یعنی GR-5 برای تخمیر کردن مواد غذایی در دمای 40 درجه سانتی گراد کاربرد دارد. نکته؛ به هنگام استفاده از حالت GR-5 و GR-4 باید سه پایه کوتاه را مورد استفاده قرار دهید.

داوین کالا

پخت با کانوکشن

حالت کانوکشن

پخت با کانوکشن یک دامنه دمایی مشخصی را بر می گزیند. دامنه دمایی در نظر گرفته شده برای حالت کانوکشن در فر نوری چیزی مابین 100 تا 230 درجه سانتی گراد است. مانند فعال کردن سایر قابلیت های بیان شده، پخت با کانوکشن نیز از طریق گردونه عملکرد یا FUNCTION فعال می شود. تایید کردن حالت های مختلف فر نوری از جمله پخت با کانوکشن توسط دکمه ENTER/CLOCK انجام می گیرد. چه بخواهید مواد غذایی را با قابلیت کانوکشن گرم کنید یا طبخ دهید، روش فعال سازی آن به یک شیوه انجام می گیرد. زمان و درجه مناسب برای پخت مواد غذایی در حالت کانوکشن طبق دستور دفترچه راهنمای سولاردام MA3884VC توسط گردونه کنترل تعیین می گردد. پس از تعیین زمان و درجه مناسب با توجه به دستور پخت ماده غذایی، باید به سراغ START/Q-START بروید. زمانی که START/Q-STAR را فشار دادید، علامت Pr-H آشکار خواهد شد. فراموش نکنید که برای بهره مندی از پخت با کانوکشن باید از سه پایه کوتاه استفاده کنید.

حالت سرخ کردن

تقریباً دل کندن از مواد غذایی سرخ شده غیر ممکن به نظر می رسد. SPEED AUTO COOK یا به عبارتی؛ Fast Food/ Fry & Dry دکمه ای است که می تواند شما را به غذای سرخ شده برساند. با فشار دادن دو مرتبه این دکمه و قرار دادن گردونه کنترل روی وزن در نظر گرفته شده این مرحله را به پایان برسانید. فرقی ندارد چند گرم از مواد سرخ کردنی مانند سیب زمینی را بخواهید درون سینی بریزید. با به حرکت در آوردن گردونه کنترل می توانید وزن مورد نظر از ماده غذایی را انتخاب و توسط دکمه ENTER/CLOCK تاییدش کنید. برای شروع عملیات سرخ کردن باید از دکمه START/Q-START استفاده کنید. یک نکته اساسی که در مورد همه حالت های پخت و پز فر نوری صدق می کند، افزایش و کاهش زمان در حین عملیات پخت و پز است. معمولاً سینی مخصوص سرخ کردن بر روی سه پایه بلند در سولاردام قرار می گیرد.

نکته: قبل از فعال سازی هر کدام از حالات پخت و پز در فر نوری طبق دستور دفترچه راهنمای سولاردام MA3884V، گام اول زدن دکمه STOP/CLEAR است.

داوین کالا

قابلیت یخ زدایی

امروزه قابلیت یخ زدایی تقریباً در همه سولاردام ها که از فناوری نوین بهره می برند، وجود دارد. این سولاردام با توجه به دفترچه راهنمای آن دارای چهار حالت مختلف برای یخ زدایی مواد غذایی است. یخ زدایی برای انواع و اقسام گوشت ها، یخ زدایی برای ماهی و یخ زدایی برای نان از جمله عملکرد های این ویژگی می باشند. برای فعال کردن قابلیت یخ زدایی ابتدا دکمه STOP/CLEAR را زده و سپس دکمه مخصوص قابلیت یخ زدایی را فشار دهید. کمپانی ال جی برای قابلیت یخ زدایی دکمه ای به نام AUTO DEFROST یا SENSOR COOK را در نظر گرفته است. گردونه کنترل را تا جایی که علامت DEF1 تا DEF4 با توجه به نوع ماده غذایی ظاهر شود، بچرخانید. مثلاً برای گوشت DEF1، برای مرغ DEF2، برای ماهی DEF3 و برای نان DEF4 ظاهر می گردد. ENTER/CLOCK را برای تایید نوع ماده غذایی مورد نظر فشار داده و در نهایت به سراغ دکمه START/Q-START بروید.

نکته: برای آنکه هر دو طرف ماده غذایی یخ زایی شوند، دستگاه از خود صدایی را منتشر می سازد. پس از انتشار صدا، باید درب فر نوری را باز کرده و ماده غذایی را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز آب شود. اما به یاد داشته باشید تا زمانی که درب شیشه ای را باز نکرده اید، عملیات یخ زدایی متوقف نخواهد شد.

داوین کالا

نتیجه گیری

کمپانی های سازنده لوازم خانگی برای سهولت بخشیدن به کار برای کاربران از دفترچه راهنما استفاده می کنند. دفترچه راهنما می تواند کاربران را از خطرات احتمالی برای دستگاه خریداری شده مطلع سازد. در ضمن طریقه استفاده صحیح از دستگاه در هر زمان تنها با مراجعه به دفترچه راهنما میسر خواهد بود. سولاردام یا فر نوری ال جی دارای قابلیت EZ CLEAR برای از بین بردن هرچه سریع تر بوی نامطبوع است. فعال کردن EZ CLEAR توسط گردونه عملکرد یا FUNCTION انجام می گیرد. برای تایید شدن EZ CLEAN باید از ENTER/CLOCK کمک بگیرید. در نهایت با فشار دادن دکمه START/Q-START عملیات بو زدایی با شمارش معکوس به صورت اتوماتیک آغاز خواهد شد.

***جهت ثبت سفارش، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با مشاورین داوین کالا در ارتباط باشید.***

6 پاسخ

  1. عالی بود
    لطفا در صورت امکان توضیحات با جزییات بیشتر هم توی سابت قرار بدین

  2. سلام
    ببخشید میشه بگید با چه شماره ای میشه با داوین کالا تماس گرفت؟

    1. سلام..تونستید دفترچه فارسی رو جایی پیدا کنید..منم لازم دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *