آموزش خرید بهترین غذاساز

غذاساز ها جزء التزامات آشپزخانه محسوب می گردند. آیا می دانید یک غذاساز از چه اعضا و اندام هایی تشکیل گشته است؟. آیا با ویژگی های یک غذاساز چند کاره آشنا هستید؟. آیا می دانید در زمان خرید باید به چه نکاتی توجه کنید؟. مردم برای همه فن حریف بودن به سراغ تخصص های گوناگونی می روند. غذاساز های امروزی اکثراً از چندین قابلیت بهره مند بوده و بنابراین به عنوان دستگاهی همه فن حریف شناخته شده هستند. کارایی های متعدد برای یک غذاساز به لوازم جانبی همراه آن بستگی دارد. به طور مثال قابلیت خرد و پوره کردن در یک غذاساز به حضور آسیاب کوچک همیارش وابسته است. به طور معمول غذاساز ها، خرد و آسیاب می کنند، میوه جات را به آبمیوه تبیدل می کنند، سبزیجات را خرد و انواع خمیر مایه را تهیه می کنند. حتی برای سیب زمینی های چیپسی نیز یک غذاساز می تواند برنامه ریزی کند.

آموزش خرید بهترین غذاساز

آموزش خرید بهترین غذاساز همانند یک راهنما عمل کرده و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد. غذاساز ها انواع و اقسام گوناگونی دارند. خرید کردن مستلزم دانستن فاکتور های متعددی است. به طور معمول غذاساز ها را دو دودسته؛ برقی و دستی طبقه بندی می کنند. اولین فاکتوری که باید به آن توجه شود، قیمت دستگاه می باشد. طبیعتاً غذاساز های برقی از قیمت و ارزش بیشتری برخوردار هستند. البته قیمت کمتر غذاساز های دستی به منزله بی ارزش بودن آنها نمی باشد. بلکه تنها میزان کارایی و فعالیت های غذاساز دستی نسبت به غذاساز برقی متفاوت تر است. در واقع نمی توان انتظار پوره کردن را از یک غذاساز دستی داشت. خصوصیت بارز غذاساز های دستی تهیه سالاد با تنوع بالا است. البته می توان سیب زمینی را نیز به غذاساز دستی بسپارید. چراکه خلال های یکدست و خوش رنگی را تحویلتان می دهد.

ویژگی های غذاساز

هر روز به صورت پیوسته لوازم خانگی جدیدی وارد بازار مصرف کنندگان می شود. آموزش خرید بهترین غذاساز، نمونه های برجسته ای را معرفی کرده که ارزش سرمایه گذاری را داشته باشند. آیا می دانید هر روز درصد بالایی از لوازم خانگی جدید وارد بازار خواهند شد؟. اما یک غذاساز خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟. ویژگی های هر غذاساز بسته به دیگر لوازمی دارد که دستگاه را همراهی می کنند. یک غذاساز باید اولاً انرژی را بهینه مصرف کند. ثانیاً از نظر کیفیت قطعات ساختاری حرفی برای گفتن داشه باشد. غذاساز ها از یک بدنه به عنوان پایه اصلی بهره می برند که موتور را در خود جا داده است. مخلوط کن، آسیاب، آبمیوه گیر و دیگر قطعات بر روی این پایه اصلی قرار گرفته و شروع به فعالیت می کنند. هر قطعه از غذاساز به تنهایی کاری از پیش نمی برد. اجتماع تمام اعضای غذاساز منجر به فعالیت صحیح می گردد.

اهمیت گنجایش غذاساز

ظرفیت یا گنجایش غذاساز از جهات مختلف بررسی می گردد. ظرفیت و گنجایش غذاساز را باید با توجه به تعداد اعضای خانواده انتخاب کنید. به طور میانگین طبق دانسته های مقاله آموزش خرید بهترین غذاساز، ظرفیت غذاساز ها از یک لیتر تا 5 لیتر ارزیابی شده است. البته این ظرفیت مربوط به ظرف خرد کن یا همان ظرف اصلی غذاساز بوده و با ظرفیت سایر قطعات متفاوت است. اگر تعداد افراد حاضر در خانه به بیش از چهار نفر نمی رسد، باید دستگاهی با ظرفیت مابین یک تا دو لیتری انتخاب کنید. اما اگر عضو یک خانواده پر جمعیت باشید، باید غذاسازی با گنجایش 2 لیتر به بالا را برگزینید. چند نکته در مورد غذاساز های با ظرفی بالا وجود دارد. اولاً هرچه گنجایش غذاساز بیشتر باشد، قیمت آن نیز به مراتب بالا تر می رود. در ثانی فضایی که یک غذاساز با ظرفیت بالا اِشغال می کند از غذاسازی با ظرفیت کم، بیشتر است.

قدرت موتور غذاساز

مهم ترین فاکتور به هنگام خرید غذاساز، اطمینان پیدا کردن از قدرت موتور آن می باشد. قدرت موتور غذاساز تعیین کننده درصد خطا یا عدم ارتکاب خطا می باشد. تمامی اعضا و اندام هایی که بر روی بدنه اصلی غذاساز قرار می گیرند، وابسته موتور غذاساز هستند. قدرت موتور غذاساز ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با کیفیت و کارآیی دستگاه دارد. هرچه قدرت موتور غذاساز بالا تر باشد، خرید این وسیله کاربردی مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر عذاساز از قدرت موتور قابل تحسینی برخوردار نباشد، قادر به خرد کردن و میکس مواد غذایی به صورت یکدست نخواهید بود. در کنار قدرت موتور، امنیت غذاساز نیز مطرح است. موتور غذاساز در قسمت تنه یا بدنه اصلی تعبیه شده و بقیه قطعات بر روی آن قرار می گیرند. اگر قطعات به شکل صحیح و مطابق استاندارد دستگاه در جای خود قرار نگیرند، موتور شروع به فعالیت نمی کند.

نکته: همیشه به هنگام خرید غذاساز، در مورد دستگاهی که دارای میکروسویچ بوده تحقیق کنید. چراکه اگر غذاساز میکروسیچ نداشته باشد، در مورد ضمانت امنیتی آن نمی توان ادعایی را مطرح کرد!.

داوین کالا

جنس بدنه غذاساز

جنس بدنه غذاساز برای مقاومت دستگاه در برابر ناملایمات حائز اهمیت است. غذاساز ها به دلیل درگیری بیش از حد با رطوبات نشأت گرفته از مواد غذایی باید کیفیت خود را تضمین کند. فلزاتی مانند استیل ضد زنگ می دانند باید چگونه از خود و دستگاه در برابر رطوبت محافظت کنند. دقت کنید به هنگام خرید به سراغ غذاسازی بروید که ظرف اصلی آن از جنس شیشه باشد. امروزه بازار شیشه به نسبت سایر اجناس خواهان بیشتری دارد. زمانی که به یک غذاساز با ظرف شیشه ای برخورد کردید، حتماً پرسش جنس شیشه چیست؟ را مطرح سازید. شیشه باید از جنس پیرکس با خاصیت نشکنندگی باشد. پیرکس ذاتاً در برابر خراش، افتادن از ارتفاع، ضربه دیدن توسط سایر اشیاء و حرارت بالا مقاوم بوده و به نسبت سایر اجناس طول عمر بیشتری دارد. البته استیل به کار رفته برای بدنه اصلی نیز قدرت غذاساز را دو چندان افزایش خواهد داد.

جنس تیغه های غذاساز

قبل از خرید یک غذاساز با کیفیت ابتدا باید به بودجه جیبتان نگاهی بیندازید. سپس می توانید سطح انتظارات خود به نسبت خرید یک غذاساز را تعیین کنید. کیفیت کار یک غذاساز توسط تیغه های آن معلوم می گردد. هرچه کیفیت تیغه های دستگاه بالا تر باشد، میزان مواد غذایی یکدست تری تحویل می گیرید. قدمت حقیقی یک غذاساز توسط تیغه های آن تعیین تکلیف می گردد. تیغه هایی را برگزینید که از جنس فولاد باشند. فولادی که در برابر زنگ زدگی در امان و مقاوم باشد. تیغه ها کار اصلی خرد کردن، رنده های ورقه ای، ریز و درشت در کنار چیپس ساز را عهده دار هستند. میزان یکنواختی و مناسب بودن مواد غذایی به هنگام همزدن، مخلوط کردن و …در کنترل تیغه ها قرار می گیرد. بنابراین پرسش درباره تیغه ها به هنگام خرید غذاساز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. آموزش خرید بهترین غذاساز، تیغه های فولادین با خاصیت ضد زنگ بودن را پیشنهاد می دهد.

آموزش خرید بهترین غذاساز

میزان صدای غذاساز

ایجاد سر و صدای بیش از حد استاندارد می تواند از خواستنی بودن غذاساز جلوگیری کند. میزان صدای غذاساز به قطعات آن وابسته است. مخلوط کردن مواد غذایی با همدیگر با توجه به نوع ماده غذایی که داخل مخلوط کن قرار می گیرد، صدا های مختلفی از خود منتشر می سازد. آسیاب و خرد کن دستگاه نیز به نوبه خود صدا هایی را از خود ساطع می کند. مورد بررسی قرار دادن میزان صدای غذاساز در زمان خرید نکته ای است که هیچ گاه نباید از قلم بیفتد. نوع موتور دستگاه از عوامل اصلی تاثیر گذاری میزان صدای غذاساز می باشد. پس از موتور عامل تاثیر گذار دیگر جنس قطعاتی است که برای غذاساز در نظر گرفته می شود. آموزش خرید بهترین غذاساز شما را از اطمینان پیدا کردن از میزان صدای کم غذاساز مطلع می سازد. لذت بردن از یک خرید ایده آل، مقداری هوش و ذکاوت می خواهد.

قیمت غذاساز

قیمت غذاساز را قدمت چند ساله آن در آشپزخانه تعیین می کند. قیمت یک دستگاه و قدمت آن در یک صف بوده و هم راستا با همدیگر حرکت می کنند. قیمت غذاساز تعرفه ای از لیست اعضا و اندام های همراه دستگاه است. در واقع قیمت و قدمت دستگاه مانند فاکتور های کمیت و کیفیت می باشند که بدون همدیگر معنا پیدا نمی کنند. برای ارزش گذاری روی قیمت یک محصول ابتدا باید درباره محصول اطلاعات اولیه ای در دست داشته باشید. اطلاعاتی مانند تعداد برنامه ها و سرعت های قابل تنظیم غذاساز، جنس بدنه و نوع موتور دستگاه، کیفیت برندگی تیغه ها و میزان صدای غذاساز که به تخمین صحیح قیمت غذاساز کمک می کند. با دانستن اطلاعات سودمند درباره قطعات و طول عمر مفید آنها هم در حق خود و هم در حق غذاساز لطف کرده اید. زیرا حداقل می دانید که طرف معامله شما چه نوع دستگاه با چه مشخصاتی است!.

نکات نگهداری غذاساز

آموزش خرید بهترین غذاساز از نکاتی خبر می دهد که باعث افزایش طول عمر دستگاه می شوند. اولین نکته مربوط به استفاده مکرر از دستگاه غذاساز می باشد. اگر خواهان طول عمر مفید دستگاه خریداری شده هستید، نباید به صورت پیوسته غذاساز را روشن و فعال نگهدارید. موتور غذاساز حساس ترین قطعه بوده و نباید اجازه نفوذ آب به داخل موتور دستگاه را صادر کرد. نکته بعدی مربوط به ظرفیت و میزان مواد غذایی قرار گرفته داخل ظرف غذاساز می باشد. تمامی مدل های موجود در بازار از ظرفیت و حجم یکسانی برای مواد غذایی برخوردار نیستند. با توجه به میزان ظرفیت غذاساز باید مواد غذایی را داخل ظرف بریزید و از میزان حداکثر در نظر گرفته شده تجاوز نکنید. برای استفاده بهینه از غذاساز مواد غذایی را به قطعات ریزتر از حالت عادی خود تقسیم کنید. نکته بعدی مربوط به شستشوی قطعات پس از هر بار استفاده است. خشک کردن قطعات پس از شستشو و نظافت و همچنین راحتی باز و بسته کردن آنها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

معایب و مزایای غذاساز؛ مهم ترین مزیت یک غذاساز حضور و همکاری دستگاه های متعدد در کنار همدیگر است. اما همین مزیت می تواند عیب دستگاه تلقی شود. چراکه اگر به هر دلیل موتور اصلی غذاساز از کار بیفتد، تمامی دستگاه های همراه غذاساز عملاً بی استفاده خواهند بود. زیرا همه قطعات به هنگام شروع به کار بر روی موتور و بدنه اصلی قرار خواهند گرفت.

داوین کالا

مزایا و معایب خرید غذاساز

آموزش خرید بهترین غذاساز از هر نظر در زمینه ارائه اطلاعات مفید، مطمئن عمل می کند. هر دستگاهی در دنیای ساخت خود دارای مزیت های متعدد در کنار معایب قابل درک می باشد. گاهی یک ویژگی هم به عنوان مزیت و هم عیب دستگاه خود را نشان می دهد. بسته به وسعت دید و نحوه استفاده کاربر دارد. اگر کاربر در رعایت نکات ریز و درشت غذاساز کوشا باشد، می تواند نتیجه را به نفع خود معکوس گرداند. دستگاه هایی مانند غذاساز که چندین قابلیت را در خود گنجانده اند، به مراقبت بیشتری محتاج می باشند. مهم ترین مزیت دستگاه غذاساز، صرفه جویی در هزینه های پایه برای هر قلم دستگاه است. با خرید یک غذاساز شما به؛ همزن، خردکن، چرخ گوشت، آبمیوه گیر و آب مرکبات گیر دست پیدا خواهید کرد. هر قطعه به صورت جداگانه و بر روی قطعه اصلی که شامل موتور و تنظیمات اولیه دستگاه بوده، قرار خواهد گرفت. نگهداری صحیح از قطعه اصلی به منزله افزایش کارآیی تمام قابلیت های غذاساز است. در غیر اینصورت با از کار افتادن قطعه اصلی، کارآیی دستگاه به صفر می رسد.

مزایا و معایب غذاساز

ماشین آشپزخانه چیست؟

قلب خانه، آشپزخانه نام دارد. برای تپش بهتر قلب خانه باید از بهترین و با کیفیت ترین محصولات جهت آراستگی ظاهری و باطنی آن استفاده کرد. ماشین آشپزخانه و غذاساز مکمل همدیگر بوده و گاهی در یک دستگاه ویژگی های آنها گنجانده می شود. ماشین آشپزخانه از چندین دستگاه مختلف جهت اجرای یک هدف مشترک گردهم آمده است. در واقع ماشین آشپزخانه از همزن، مخلوط کن، خردکن و آسیاب، چرخ گوشت و آبمیوه گیری تشکیل شده است. البته غذاساز فراموش نشود که مدل های برتر ماشین آشپزخانه از نعمت حضور آن بهره مند هستند. ماشین آشپزخانه برای درست کردن انواع مواد غذایی در طرح های مختلف خلق شده است. اگر به فکر برگشت هزینه های خرید کردن برای دستگاه های مختلف هستید، خرید یک ماشین آشپزخانه می تواند شما را به هدفتان برساند. آموزش خرید بهترین غذاساز از طرح بهینه سازی هزینه های اضافی حمایت می کند. این طرح این گونه عنوان می گردد که می توانید با خرید یک دستگاه به چندین وسیله کاربردی در آشپزخانه دست پیدا کنید.

ویژگی های ماشین آشپزخانه

چرا باید به سراغ خرید ماشین آشپزخانه رفت؟. آیا با خرید ماشین آشپزخانه قادر به برآورد هزینه ها خواهید بود؟. اهمیت حضور ماشین آشپزخانه در آشپزخان چیست؟. اصلاً با ویژگی های ماشین آشپزخانه آشنا هستید؟. ماشین آشپزخانه در طرح ها و مدل های مختلفی روانه بازار مصرف کنندگان می گردد. برند های مختلفی مانند سنکور، بوش، کنوود و… در زمینه ساخت و پرداخت ماشین آشپزخانه با جدید ترین فناوری های مدرن فعالیت می کنند. خرید ماشین آشپزخانه از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای چندین دستگاه باشد. از برند سنکور می توان ماشین آشپزخانه STM3700WH نام برد که جزء خوش فروش ترین های بازار محسوب می گردد. ویژگی بارز این ماشین آشپزخانه، 10 حالت سرعت دهی آن بوده که برای تمامی مواد غذایی با هر درجه سختی جواب گو می باشد. همزدن و چرخ کردن گوشت به کمک سری های مختلف و تیغه های توانمند آن از ویژگی های برجسته دستگاه می باشد.

بهترین مارک غذاساز

برند های بی شماری در زمینه ساخت لوازم آشپزخانه مشغول فعالیت هستند. بهترین مارک غذاساز از درهم تنیده شدن قسمت های دستگاه غذاساز مطرح می گردد. بوش، سنکور، کنوود، دلمونتی، فیلیپس، پاناسونیک، ناسا الکتریک و… از برند های نامدار در زمینه ساخت لوازم آشپزخانه می باشند. غذاساز فیلیپس HR7778 از جمله بهترین های بازار بوده که طرفداران گسترده ای را مجذوب خود کرده است. تعداد فعالیت های این غذاساز به عدد 36 رسیده که در نوع خود کم نظیر می باشد. از همزدن مواد غذایی گرفته تا گرفتن آب میوه جات و مرکبات همگی تحت کنترل این غذاساز قرار دارند. ابزار آلاتی که این غذاساز را همراهی می کنند دارای جعبه مخصوص به خود هستند. جعبه ابزار آلات غذاساز فیلیپس از ریخت و پاش ابزارآلات همراه دستگاه که تعیین کننده قابلیت های آن می باشند را حل کرده است. عنوان بهترین مارک غذاساز به مارکی تعلق می گیرد که اولیت ساخت غذاساز را نیاز های اولیه آشپزخانه و میزان رضایتمندی مشتریان قرار دهد.

بهترین مارک غذاساز

نتیجه گیری

وجود غذاساز هایی که از چندین قابلیت بهره مند اند، جزء ملزومات قلب خانه می باشند. آموزش خرید بهترین غذاساز در جهت افزایش مهارت های کاربری فعالیت می کند. برند های بی شماری بر کیفیت غذاساز تولیدی خود تاکید می ورزند. کیفیت یک غذاساز به میزان درجه خلوص آبمیوه لذیذ و یکدست شدن مواد غذایی توسط میکسر وابسته است. جنس تیغه های همراه غذاساز تعیین کننده کیفیت برش مواد غذایی می باشند. مهارت یک کدبانو زمانی درخشان خواهد بود که کیفیت غذاساز مطرح باشد. اگر غذاساز نتواند از پس برش های یکسان، میکس کردنی یکنواخت و همزدن مثال زدنی بر بیاید، مهارت های یک کدبانو در زمینه آشپزی به پایین درجه خود می رسد. بدین معنی که هرچه کیفیت دستگاه بالا تر باشد، درصد خطای آشپزی کردن نیز پایین تر می آید.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان داوین کالا در ارتباط باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *