کولر گازی ال جی

ابتدا تعریف مختصری از کولر های گازی داشته باشیم. چه در فصل سرما باشید یا فصل گرما، باید به فکر تأمین هوای مناسب فصل باشید. آیا می دانستید که با خرید یک محصول می توانید برای فصل سرما و گرما برنامه ریزی مناسبی داشته باشید؟. آیا می خواهید صاحب وسیله ای باشید که هوا را به شکل مطبوع برایتان ذخیره کند؟. با خرید کولر گازی از خانواده ال جی می توانید در هوای دلخواه به سر ببرید. وسایلی که با سرمایش و یا گرمایش سر و کار دارند، جزء مایحتاج اولیه منزل محسوب می شوند. اینکه یک وسیله بتواند برای فصول مختلف سال به شکل سودمند عمل کند، ارزش سرمایه گذاری دارد. خریداری سیستم هایی مانند کولر شما را با سیستم های تهویه هوای مطبوع نیز رو به رو خواهد کرد. بدین معنی که این سیستم قادر به تغییر هوای ناملایم به هوای باب طبع خانواده می باشد.

کولر گازی ال جی

نکات اساسی

از جمله نکاتی که پس از خرید دستگاه کولر باید رعایت شود، نحوه نصب و راه اندازی آن است. قبل از هر اقدامی باید ابتدا مکان قرار گیری کولر را مشخص کرده به طوری که هیچ مانعی برای نصب آن وجود نداشته باشد. مکانی که پنل داخلی روی آن قرار می گیرد باید به اندازه 15 سانتی متر فضا داشته باشد. همچنین پنل داخلی باید در فاصله ای حدود 7 فوت به نسبت زمین قرار بگیرد. تابش مستقیم نور خورشید از عملکرد دستگاه می کاهد. بنابراین مکانی را برای نصب انتخاب کنید که دسترسی نور خورشید به دستگاه به حداقل برسد. برای جلوگیری از بروز مشکلات، کولر را در مکانی به دور از وسایل برقی، صوتی و تصویری قرار دهید. تنها مکان واحد داخلی دستگاه مهم نیست بلکه فضای باز واحد بیرونی نیز حائز اهمیت است. واحد بیرونی یا کندانسور باید در مکانی به وسعت 30 سانتی متری نصب گردد.

صدمات احتمالی

زمانی که کندانسور دستگاه را در فضای باز نصب می کنید، باید به ویژگی های آن توجه ویژه ای اختصاص داد. به طور مثال؛ امکان لرزش و لغزش کندانسور پس از نصب وجود دارد. بنابراین باید از زیر ساخت های لاستیکی به منظور کاهش لرزش کندانسور استفاده کنید. اگر کولر را در معرض گرما قرار دهید، مانند بینی انسان شروع به آبریزش در اطراف خود می کند. دلیل این آبریزش از دست رفتن سرمایش دستگاه و تقطیر رطوبت آن می باشد. اگر می خواهید بازدهی سیستم دستگاه به حداقل نرسد باید ورود و خروج هوای اتاق را در کنترل خود داشته باشید. یک هشدار کوچک هم برای صاحبان کارگاه های صنعتی داشته باشیم. به طور معمول کارگاه های صنعتی از خود ذرات ریز گرد و غبار ساطع می کنند. این ذرات اگر به بخش فیلتر دستگاه برسد، منجر به گرفتگی سوراخ های فیلتر شده و بازدهی دستگاه کاهش پیدا می کند.

بهترین راه حل

از قدیم گفته اند که کار را باید به کاردان سپرد! کسی که کولر گازی را نصب می کند باید به رعایت نکات ایمنی نصب دستگاه واقف و آگاه باشد. نصاب ماهر می داند که گرما و نور خورشید به کدام قسمت از دستگاه آسیب می رساند. به طور مثال آسیب ندیدن کمپرسور مستلزم مسدود نشدن لوله موبین در لوله های مبرد توسط ذرات ریز موجود در هوا است. دانستن نکته ای به این سادگی که اگر سر لوله های مبرد باز باشد، باید به وسیله درپوش بسته شود، می تواند طول عمر کمپرسور را افزایش دهد. همچنین باید دقت کرد زمانی که بسته بندی لوله های مبرد را باز کرده و درپوش آنها را بر می دارید، فوراً باید به کولر متصل گردند. زیرا علاوه بر گرد و غبار، رطوبت هوا نیز بر میزان صدمه دیدن لوله موبین و کمپرسور تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین زمان نصب کولر گازی باید رعایت نکات اولیه را اولویت قرار داد.

تفاوت بین یک استاد و شاگرد در باز و بسته کردن یک پیچ ساده است! دقت به هنگام نصب کولر گازی می تواند از صدمات احتمالی جلوگیری کند.

داوین کالا

تهویه مطبوع چیست؟

تهویه مطبوع عبارت است از؛ تغییر فاکتور هایی در هوا برای رسیدن به بهترین حالت استاندارد یا حالت دلخواه. به عبارتی دیگر می توان دمای هوا را به گونه ای تغییر دهید که معکوس هوای بیرون تنظیم گردد. بدین معنی که اگر هوای بیرون گرم باشد، فضای داخلی خنک گردد و بالعکس. زمانی که شرایط دمایی و رطوبت هوا را به شکل استاندارد تغییر دهید، می توانید از توزیع یکنواخت هوا در محیط اطمینان حاصل کنید. از دستگاه های متعددی برای تهویه هوا و فضای مورد نظر استفاده می شود. از جمله وسایل تهویه هوا می توان به کولر های گازی ال جی اشاره کرد. یک تعریف مشخص برای عملکرد کولر گازی به هنگام تهویه هوا وجود دارد. اینکه هوای محیط را در حدی که هوای محیط قابل تحمل باشد، متعادل و همگن نگه دارد. از بین مدل های ال جی می توان مدل ARTCOOL با قدرت بالا در تهویه هوا اشاره کرد. ARTCOOL با قدرت بسیار بالایی که دارد قادر به بو زدایی و استریل کردن هوای اطراف است، به گونه ای که ARTCOOL به یونیزه کننده شهرت پیدا کرده است.

کنترل هوشمند

سیستم های تهویه امروزی به گونه ای طراحی شده اند که هوشمندانه قابل کنترل باشند. سیستم تهویه مدل ARTCOOL ال جی از پیشرفته ترین تکنولوژی های نوین برای بر قراری ارتباط با کاربر استفاده می کند. کافی است WiFi گوشی هوشمند خود را روشن کرده و نقطه اتصال به سیستم ARTCOOL را پیدا کنید. پس از اتصال گوشی به دستگاه در هر نقطه از خانه می توانید ارتباط موثر بر قرار کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید. از طریق برنامه Smart Diagnosis کاربر قادر به کنترل سیستم تهویه هوا از مرحله نصب تا مرحله انجام عملیات دلخواه می باشد. ال جی همواره در تلاش بوده تا با راه کارهای نوین استفاده از لوازم سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع را هوشمندانه و راحت جلوه دهد. این مدل دستگاه دارای کمپرسور اینورتر دوگانه بوده که قدرت دستگاه را به نسبت مدل های قبلی چند برابر کرده است.

تهویه مطبوع

راهنمای استفاده از کولر گازی ال جی

طرز استفاده از کولر گازی ال جی به راحتی پخش یک موسیقی ملایم است. کولرگازی ال جی در تنوع بالایی به بازار عرضه می شود. این تنوع شامل؛ کولر ایستاده، مدل پنجره ای و دو تیکه است. کولر گازی های اسپلیت از محبوب ترین دستگاه های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع هوا هستند. تفاوتی ندارد مدل پنجره ای و ایستاده را بپسندید یا مدل دو تیکه. برای استفاده از دستگاه هایی مانند کولر باید اطلاعات اولیه ای از شگرد های این دستگاه در دست داشته باشید. به طور مثال باید قابلیت های هوشمند دستگاه را شناسایی کرده تا به هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. نکته بعدی مربوط به ویژگی های فنی و مشخصات اصلی دستگاه است. کاربر باید بداند عمر قطعات مدل کولری که خریداری کرده است، چه قدر است؟. برای مثال کندانسور دستگاه که از گزینه های حیاتی آن محسوب می گردد باید هر چند وقت یک بار سرویس شود. در غیر اینصورت امکان تبادل هوا و حرارت با مشکل مواجه خواهد شد.

آیا مدل های مختلف اسپلیت یا کولر گازی های های ال جی را می شناسید؟. انواع مدل اسپلیت ال جی عبارتند از؛ تایتان، نیو تایتان، نکست وان، نکست پلاس، تایتان آرت کول، نکست فایتینگ و تایتان بیگ. البته مدل های دیگری مانند؛ کولر گازی پرتابل و داکت اسپلیت نیز در بازار موجود می باشند. شما کدام مدل را می پسندید؟

انواع کمپرسور کولر گازی

کولر گازی ال جی همگی انرژی خود را از کمپرسور های قوی می گیرند. کمپانی ال جی در ساخت کمپرسور های جدید ایرادات کمپرسور های قدیمی را به طور کامل بر طرف کرده است. کمپرسور هایی که برای کولر های ال جی به کار برده می شوند در تنوع بالا ارائه شده اند. از جمله کمپرسور های جدید می توان به کمپرسور روتاری، کمپرسور اسکرال و کیت اینورتر اشاره کرد. کمپرسور روتاری محبوب ترین برند کمپرسور کولر LG محسوب شده و مزیت های بی شماری دارد. برای کولر های گازی ایستاده از کمپرسور اسکرال استفاده می کنند. در آخر می رسیم به کمپرسور های کیت اینورتر که مصرف انرژی برق را به حداقل می رسانند. اسپلیت هایی که از نعمت کمپرسور کیت اینورتر برخوردارند، به اسپلیت کم مصرف معروف هستند. هر کدام از این کمپرسور ها به نوبه خود می توانند مزایای بی شماری برای اسپلیت ال جی به همراه داشته باشد.

نام دستگاهمزایا
کمپرسور روتاریامنیت بالا، میزان صدا و لرزش کم، بازدهی بالا، کم مصرف، دارای ظرفیت های متنوع
کمپرسور اسکرال یا اسکرولکنترل دقیق دما و رطوبت، کم مصرف، حجم صدای کم
کمپرسور کیت اینورترایمن، سرعت بالا، کم مصرف و کم صدا

مزیت های استفاده از کولر گازی

مزیت هایی که یک سیستم تهویه ای مانند کولر گازی ال جی به دنبال دارد، بی شمار است. مثلاً اگر رطوبت هوای داخل منزل به بیش از حد استاندارد برسد، کولر گازی وارد عمل خواهد شد. با شروع عملیات خروج هوای اضافی مرطوب و جایگزینی هوای تازه، سلامتی محیط بدون حضور کپک تضمین شده است. به دلیل خاصیت پاکیزگی هوا و تهویه مطبوع، محیط از گرد و غبار و آلودگی پاک می شود. همین امر برای افرادی که با مشکل تنفسی مانند آسم رو به رو هستند، بسیار سودمند واقع می شود. افراد انگشت شماری هستند که بدانند با نصب کولر گازی می توانند از دست حشرات نجات پیدا کنند. حشرات به دلیل خونسرد بودن نمی توانند در محیط های خنک دوام بیاورند. بنابراین جرأت ماندن و سرگردانی حشرات در محیط های دارای کولر به حداقل می رسد. از مهم ترین مزیت های دستگاه تهویه هوا، آرامشی است که به ارمغان می آورد. کولر گازی های ال جی دمای هوا را در یک محدوده معتدل و ثابت نگه می دارند.

نحوه کار با کنترل کولر گازی ال جی

وقتی از کنترل یک دستگاه سخن به میان می آید، ناخودآگاه به روشن-خاموش کردن دستگاه یا افزایش و کاهش درجه آن فکر می کنیم. اما اگر دستگاه شما کولر گازی ال جی باشد و کنترل آن را در اختیار داشته باشید، به عملکرد های جالب در کنترل پی خواهید برد. عملکرد هایی که به شکل کاملاً هوشمند سازی شده در کنترل تعبیه شده اند. هر کلید تعبیه شده بر روی ریموت کنترل دستگاه، یکی از قابلیت های دستگاه را به تصویر می کشد. ریموت از تجهیزات کاربردی و مهم دستگاه به شمار می رود. زیرا اکثر قابلیت های دستگاه توسط آن تنظیم و تغییر داده می شوند. وقتی کنترل یک وسیله را به دست می گیرید احساس مالک بودن به شما دست خواهد داد. در واقع می توان این گونه اظهار داشت که نقطه قوت دستگاه سرمایشی-گرمایشی ریموت آن است.

کاربرد کلید های ریموت کولر گازی ال جی

کلید کولر گازی

از روشن و خموش کردن دستگاه کولر گازی ال جی شروع کنیم که به وسیله کلید power کنترل می شود. اما مهم تریم مسئله در یک سیستم سرمایشی یا گرمایشی تغییر حالت از مد سرمایشی به گرمایشی و بالعکس است. برای این عملکرد می توانید از کلید Mode کمک بگیرید. کلید Mode دارای یک الی 5 عملکرد مجزا می باشد. اگر کلید Mode را فشار داده و روی شکلک دانه برفی قرار دهید، حالت سرمادهی دستگاه را فعال کرده اید. بقیه کلید ها به ترتیب عبارتند از؛ حالت گرمادهی، رطوبت گیر، هوش مصنوعی دستگاه و بالاخره حالت فن کولر گازی. در حالت فن تنها هوا توسط دستگاه در حال گردش خواهد بود و خبری از سرما یا گرما نیست. حال می رسیم به کلید JET MODE که جهت دسترسی سریع کاربر به سیستم سرمایشی یا گرمایشی طراحی شده است. به کمک این کلید می توانید در عرض کمتر از نیم ساعت دمای محیط را به 18 درجه رسانده و سرمایش سریع را فعال کنید.

تنظیمات عادی

تنظیمات دمایی کولر گازی ال جی را می توان توسط کلید temp تحت کنترل گرفت. کلید temp دمای دستگاه از خنک ترین حالت به گرم ترین حالت بین دما های 18 تا 30 درجه در حالت سرمایشی را تنظیم کرد. همچنین برای حالت گرمایشی می توانید دمای دستگاه را بین 16 تا 30 درجه دست کاری کنید. از طریق دکمه swing می توانید کنترل کاملی روی دریچه های کنترل هوای کولر خود داشته باشید. کولر های ال جی دارای دو دریچه دمپر هستند. دمپر ها یکی در قسمت داخلی و دیگری در قسمت بیرونی قرار دارند و هوا را در تمامی جهات به حرکت در می آورند. چرخش هوا از چپ به راست و از راست به چپ توسط دمپر داخلی و از بالا به پایین و برعکس توسط دمپر خارجی کنترل می شود. سرعت حرکت باد به وسیله کلید Fan speed از دور کند به دور تند و کوهستانی مدیریت خواهد شد.

تنظیمات گسترده

صرفه جویی در مصرف انرژی از مزیت های منحصر به فرد کولر گازی ال جی به شمار می رود. تنها با انتخاب دکمه E/Saving که مخفف Energy saving می باشد، می توانید ثبات را برای دمای دستگاه به ارمغان بیاورید. پس از فشار دادن این دکمه دستگاه در هر بازه دمایی که باشد روی دمای 22 درجه سانتی گراد ثابت قدم می ماند. یک کلید دیگر به نام Energy Display کار نمایش دادن میزان انرژی مصرفی دستگاه را بر عهده دارد. در کنار این قابلیت کلید دیگری به نام Energy Control تعبیه شده که میزان انرژی مصرفی را تحت کنترل خود می گیرد. در واقع با هر بار کلیک کردن و فشار دادن این دکمه شما چند گام به کاهش توان مصرفی کولر نزدیک تر خواهید شد. کولر های ال جی از قابلیت تمیز کنندگی خودکار بهره می برند. این قابلیت توسط دکمه Auto clean ‌‌اجرا شده و پس از خاموش شدن دستگاه وارد عمل می شود.

نکته: طول عمر یک وسیله به رعایت نکات ایمنی دستگاه بستگی دارد. اگر به هر دلیل بر روی نمایشگر کولر گازی علامت خطا مشاهده کردید، فوراً در صدد حل مشکل بر آیید. برای بررسی دقیق تر خطا می توانید در دفترچه راهنما جستجو کرده و صفحه مربوطه را بیابید.

داوین کالا

نتیجه گیری

کولر گازی ال جی از فناوری های نوین جهت بهبود بخشی به هوای محیط اطراف خود بهره می برد. کولر های گازی بیشتر با نام سیستم های تهویه هوای مطبوع شناخته می شوند. اگر در زمان نصب دستگاه دقت لازم را به خرج دهید، به راحتی فشار دادن یک دکمه به فضای کوهستانی سفر خواهید کرد. ال جی در تولید اسپلیت های خود دقت لازم را با رعایت نکات ایمنی صرف کرده است. آب و هوایی ملایم، کوهستانی و گرم را در فصول مختلف تجربه می کند. از سیاست گذاری های ال جی در تولید کولر گازی قرار دادن فناوری های هوشمند جهت اتصال راحت به لوازم دیگر است. توسط تکنولوژی WiFi اتصال گوشی و دستگاه بسیار راحت می باشد. به کمک این قابلیت در هر نقطه از منزل بدون استفاده از کنترل می توانید توسط گوشی هوشمند خود کنترل لازم را روی دستگاه داشته باشید.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان خبره داوین کالا در ارتباط باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *