راهنمای خرید کولر گازی

آیا می دانید خرید کولر گازی مستلزم دانستن چه قابلیت هایی است؟. آیا به دانستن اطلاعات مورد نیاز در مورد مدل خریداری شده واقف هستید؟. قبل از خرید کولر گازی باید به نکات برجسته و راهنمای خرید کولر گازی مسلط باشید. هنگامی که به فروشگاه های معتبر برای خرید کولر گازی سر می زنید، با یک برگه راهنما در مورد اطلاعات مربوط به کولر گازی مواجه خواهید شد. اما چه زمانی این برگه برای مشتری سودمند واقع می شود؟. خریدار باید بداند که کولر گازی را برای چه منظور می خرد؟!. مهم تر از همه مکانی که کولر گازی را برایش بر می گزیند تا چه برهه ای از انرژی را می طلبد!. با جستجویی ساده در وبسایت های معتبر می توان به سوالات مربوط به یک کولر گازی جواب داد. اما در برخی مواقع تجربه دیگران از خرید کولر گازی نیز می تواند کمک کننده خرید کولر گازی باشد.

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. تحقق پیدا کردن یک خرید مطمئن لازمه دانستن نکاتی ریز در مورد ویژگی های فنی یک کولر گازی است. ممکن است مکانی که کولر را برای آن خریداری می کنید، محل زندگی یا محل کار باشد. اندازه، قدرت و انرژی دستگاه، عملکرد و قابلیت های هوشمند همگی به هنگام خرید می توانند تاثیر گذار باشند. اولین گام برای خرید کولر گازی، شناخت و بررسی مدل و گونه های مختلف کولر گازی است. متنوع بودن کولر های گازی بسته به محل قرار گیری و نصب دستگاه، فضای تحت پوشش و نهایتاً سطح انتظار کاربران طراحی شده اند. اما یک ویژگی در همه کولر های گازی مشترک می باشد. اینکه کولر های گازی نجات دهنده شما از گرمای سوزناک تابستان هستند. دانستن اطلاعات مفید مساوی یک خرید دلچسب خواهد بود.

کولر گازی

کولر گازی را در دسته لوازم سرمایشی و خنک کننده محیط قرار می دهند. فرآیندی که در کولر گازی منجر به سرد شدن هوا می گردد، تقریباً همگی با آشنا هستیم. فرآیند به کار رفته توسط کولر های گازی، فرآیند تبخیر نام دارد. مایع در لوله های مبرد دستگاه توسط فرآیند شناخته شده تبخیر و به گاز تبدیل می شود. همین امر باعث جذب گرما و تبادل هوای خنک با محیط خواهد شد. کولر گازی های بازار در تنوع بالایی عرضه می شوند. از جمله کولر های گازی می توان به؛ کولر اسپلیت یا به عبارتی کولر دو تکه، کولر پنجره ای، کولر ایستاده و کولر پرتابل اشاره کرد. البته نباید فراموش کرد که کولر های گازی برای تهویه هوای مطبوع خلق شده اند. بدین معنی که اگر به دنبال هوایی استریل شده در منزل و یا محل کار خود هستید، بهترین گزینه انتخاب کولر گازی است.

کولر اسپلیت

کولر اسپلیت

کولر اسپلیت گونه ای خاص از کولر های گازی به شمار می رود. این کولر گازی را کولر دو تکه نیز می نامند. چراکه از دو تکه مجزا تشکیل شده است. تکه ای داخل دستگاه تعبیه شده و نام آن اواپراتور است. قسمت دیگر یا تکه دوم در بخش بیرونی کولر جا سازی شده و به کندانسور مشهور است. اواپراتور به طور معمول در جهت عمل جذب فعالیت می کند. به طور مثال گرمای محیط اطراف کولر را گرفته و توسط لوله های مبرد عمل تبخیر کنندگی را انجام می دهد. در مقابل کندانسور قرار دارد که باعث تبادل هوای گرم با محیط می گردد. کندانسور گرما را به محیط می بخشد و اواپراتور باعث خنک شدن فضا می شود. یونیت داخلی و یونیت خارجی هر دو از کولر اسپلیت یک دستگاه پر کاربرد برای فصول سرما و گرما ساخته اند. اسپلیت به صرفه ترین کولر از نظر انرژی است.

کولر پنجره ای

کولر پنجره ای بر خلاف کولر اسپلیت یک تکه می باشد. این کولر محبوبیت بسیاری در بین عموم مردم دارد. به دلیل قرار گیری راحت آن در پنجره، جزء خوش فروش ترین نوع کولر گازی های بازار به حساب می آید. تنها کافی است اندازه قاب پنجره را با اندازه کولر سِت کنید. مهم ترین مزیت کولر گازی پنجره ای راحتی نصب و طراحی جمع و جور آن است. در ضمن قیمت این کولر پایین بوده و قدرت خنک کنندگی بالایی دارد. اما در مقابل باید گفت که میزان مصرف انرژی بالا تری به نسبت کولر گازی اسپلیت دارد. همچنین سر و صدایی که تولید می کند، کمی گوشخراش می باشد. این کولر هوای گرم را مکیده و به سمت بیرون از خانه پرتاب می کند. در عوض هوایی خنک و مرطوب را به سمت فضای داخل هدایت می سازد. نام انگلیسی این کولر، Window Air Conditioner است.

کولر ایستاده

مدل ایستاده کولر های گازی به طور گسترده در مکان های عمومی و پر رفت و آمد دیده می شوند. از مهم ترین ویژگی های این کولر می تواند به عدم نیاز نصب آن در گوشه و کنار اماکن اشاره کرد. این نوع کولر قابلیت حمل و نقل راحتی دارد و هر زمان اراده کنید به هر نقطه تغییر مکان داده می شوند. مکان های در نظر گرفته شده برای این مدل می تواند شامل فرودگاه، فروشگاه مواد غذایی یا مکان هایی که عبور و مرور زیادی در آنها حاکم بوده، باشد. البته قابلیت استفاده از کولر ایستاده تنها به مکان های پر رفت و آمد معطوف نمی شود. منازل خود را از حضور چنین کولر هایی نباید بی نصیب کرد. برای افرادی که در خانه های مسکونی اجاره ای به سر می برند، انتخاب و خرید کولر ایستاده بهترین گزینه می باشد. البته اگر ابعاد آن را در نظر نگیریم!.

در این میان کولر گازی های پرتابل که به کولر قابل حمل معروف اند نیز در دسته بندی کولر گازی جا خوش کرده اند. این کولر گازی دارای دو موتور بوده که یکی وظیفه به جریان در آوردن هوای خنک و دیگری وظیفه خروج هوای گرم از طریق لوله پشتی را بر عهده دارد. راهنمای خرید کولر گازی می تواند شامل مشخصات این کولر گازی به شکل مفصل باشد. مهم ترین مزیت کولر پرتابل؛ داشتن نمایشگر پیشرفته، کنترل از راه دور، فیلتر و تنظیمات پیشرفته است.

داوین کالا

تفاوت بین کولر معمولی و کولر اسپلیت چیست؟

راهنمای خرید کولر گازی به شما کمک می کند تا تفاوت ها را بهتر درک کنید. کولر گازی های معمولی و کولر گازی اسپلیت در خصویات متعددی با هم در حال رقابت هستند. از نقطه نظر تکنولوژی و فناوری گرفته تا طراحی ظاهری، این دو کولر گازی با هم مقایسه می شوند. اگر می خواهید کیفیت هوای خنک خارج شده از کولر در بالا ترین سطح خود باشد، به سراغ کولر اسپلیت بروید. در ضمن سرعت خنک کنندگی اسپلیت ها در مقایسه با کولر معمولی بسیار بیشتر و مقرون به صرفه تر هستند. بر قراری تعادل دمایی در محیط از ویژگی های قابل توجه در کولر گازی است. اسپلیت ها به کمک قابلیت اسکن کردن این عمل را به خوبی انجام می دهند. اگر می خواهید در هر بار استفاده از کولر گازی از مصرف انرژی اطلاع پیدا کنید، حتماً به سراغ کولر اسپلیت بروید.

خرید کولر گازی اینورتر دار

راهنمای خرید کولر گازی به هنگام مشارکت در خرید مدل های مختلف این دستگاه در خدمتتان خواهد بود. کولر گازی ها به دو دسته اینورتر دار و بدون اینورتر تقسیم بندی می شوند. خرید کولر گازی اینورتر دار برای افرادی به صرفه خواهد بود که به میزان مصرف انرژی اهمیت می دهند. اینورتر موتوری است با قابلیت دور های متغیر که عمر مطلوبی را به دستگاه می بخشد. زمانی که شما دمای کولر را متناسب با تغییرات دمایی محیط تنظیم می کنید، پس از مدتی به دما و خنگی دلخواه می رسید. در مدل های قدیمی کولر گازی که فاقد اینورتر بودند، پس از دست یابی به میزان خنکی تنظیم شده، کولر به صورت اتوماتیک خاموش می شد. اما کولر گازی های امروزی که از نعمت اینورتر برخوردارند، موتور نه تنها خاموش نمی شود بلکه کاهش انرژی را به ارمغان می آورد.

کولر گازی های مدل اسپلیت هوشمند از نوع کولر گازی اینورتر دار می باشند.

داوین کالا

مزایا و معایب

مهم ترین مزیت اینورتر دار بودن برای کولر گازی های امروزی، حالت کم مصرف بودن آنها است. در کمپرسور های معمولی از سرعت های متغییر هیچ خبری نیست. این در حالی است که کمپرسور های اینورتر دار سرعت های متفاوتی برای تغییر دمایی دارند. مزیت دیگر اینورتر دار بودن به میزان و نحوه خنک کردن محیط و بالعکس گرم کردن آن بر می گردد. در کولر گازی های معمولی شما سرعتی در رابطه با عکس العمل دستگاه متناسب با محیط نخواهید دید. سر و صدایی که یک دستگاه تولید می کند می تواند به هنگام خرید تاثیر گذار باشد. راهنمای خرید کولر گازی به شما در جهت خرید کولر گازی با آلودگی صدای کم تر کمک شایانی می کند. خرید کولر گازی اینورتر دار شما را چند گام به کاهش آلودگی صوتی در محیط نزدیک تر می سازد. بنابراین به هنگام خرید باید به نکات برجسته خرید کولر گازی توجه اساسی اختصاص داد.

تفاوت کولر گازی اینورتر دار و بدون اینورتر

کولر گازی های نسل جدید که به بازار عرضه شده اند معایب مدل های قدیمی تر را پوشش داده اند. اگر به دنبال خریدی به صرفه هستید باید به سراغ کولر گازی هایی با کمپرسور اینورتر بروید. کمپرسور های اینورتر دار فضای خنک تری را به نسبت بدون اینورتر مهیا می سازند. تفاوت اساسی بین دو مدل اینورتر و بدون اینورتر در میزان گاز مصرفی است. زمانی که گاز در کمپرسور های اینورتر دار به جوش می آید، دمای آن به 52- درجه سانتی گراد می رسد!. در حالی که در مدل های بدون اینورتر دمای موتور در زمان به جوش آمدن گاز به 41 درجه سانتی گراد ختم می شود. تفاوت دیگر بین این دو مدل در طراحی مدار و ساختار درونی آنها است. موتور اینورتر هیچ گاه از حالت تنظیمات خارج نخواهد شد و به هنگام معتدل شدن دما تنها دور موتور کاهش پیدا می کند.

کولر گازی اینورتر دار

بهترین کمپرسور کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی شامل تمامی قطعات کولر خواهد بود. کمپرسور های به کار رفته برای کولر گازی از قیمت گرفته تا درجه سختی تعمیر کردن آنها تفاوت های چشمگیری با هم دارند. اصلاً کمپرسور چیست؟!. کمپرسور مهم ترین بخش در کولر گازی های امروزی محسوب می شود. می دانید که کولر گازی های اینورتر دار مانند اسپلیت ها از دو بخش داخلی به نام اواپراتور و بخش خارجی به نام کندانسور تشکیل شده اند. بهترین کمپرسور کولر گازی چگونه عمل می کند؟. گاز از لوله های مبرد عبور کرده و به بخش داخلی یا همان اواپراتور می رسد. حال کمپرسور وارد چرخه شده و گاز وارد شده به اواپراتور را مکش کرده و به حالت فشرده در می آورد. پس از انجام این عملیات گاز فشرده شده وارد کندانسور شده و منجر به تبادل هوا می گردد. البته کمپرسور ها با استفاده از جریان الکتریکی تمام این عملیات را انجام می دهند.

کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری

برای مکان هایی که فشار موجود در هوا بسیار بالا باشد از کمپرسور های روتاری استفاده می کنند. کمپرسور روتاری با استفاده از چرخش های دوار و دایره ای تیغه های خود هوا را به صورت فشرده به جریان در می آورد. تیغه های این کمپرسور وظیفه فشرده سازی هوای وارد شده توسط لوله های مبرد را بر عهده دارند. تیغه های کمپرسور روتاری را با نام رتور نیز نام گذاری می کنند. تیغه یا رتور ها به طور مداوم در حال چرخش بوده و هوا را با سرعت کمپرس می سازند. کمپرس یا فشرده کردن هوا توسط تیغه ها با زاویه 360 درجه ای به حرکت در آورده خواهد شد. برای تیغه های این کمپرسور شیار های مخصوصی در نظر گرفته شده است. وجود این شیار ها نظم را به تیغه به هنگام چرخش بخشیده است. صدای ایجاد شده توسط کمپرسور روتاری به مراتب کمتر می باشد.

کمپرسور پیستونی

نام دیگر کمپرسور پیستونی؛ کمپرسور رفت و برگشتی می باشد. از این کمپرسور علاوه بر کولر گازی، کاربرد دلچسبی را برای یخچال ها به ارمغان می آورد. عملیات فشرده سازی یا همان کمپرس کردن توسط یک پیستون با همراهی سیلندر انجام می گیرد. به دلیل حالت رفت و برگشتی این کمپرسور شباهت بسیار به موتور اتومبیل دارد. این کمپرسور مدام به جلو و عقب حرکت می کند تا بتواند گاز را فشرده و سپس تخلیه سازد. مناطق گرمسیر خواستگاه اصلی دریافت کولر هایی با کمپرسور پیستونی هستند. خرید این کمپرسور در مناطق گرمسیر بیشتر مرسوم است. دلیل این استقال تحمل فشار و مقاومت بالای کمپرسور در آب و هوای گرم و خشک است. قدرت خنک کردن این موتور بسیار بالا بوده و در عین حال از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. مصرف انرژی در این موتور کم بوده و نیز طول عمر بالایی دارد.

کمپرسور اسکرول

کمپرسور اسکرال یا اسکرول به شکل مارپیچی فعالیت می کند. این مدل از موتور کولر گازی با امکانات و تکنولوژی های نوین به کار رفته در آن به روز ترین نوع کمپرسور تلقی می شود. وجود دو مارپیچ در داخل کمپرسور که یکی ثابت قدم و دیگر در حال چرخش می باشد، عمل فشرده سازی گاز را انجام می دهند. در ضمن این دو مارپیچ در جهت های مخالف همدیگر قرار گرفته و لوله های مبرد را فشرده می سازند. قطعات حلزونی یکی در بالا و دیگری در قسمت پایینی قرار می گیرند. مارپیچ حلزونی شکل بالایی به طور معمول ثبات خود را حفظ می کند. این در حالی است که مارپیچ حلزونی شکل پایینی به طور مداوم در جهت مخالف در حال حرکت می باشد. از این کمپرسور بیشتر برای لوازم سرمایشی مانند یخچال و کولر گازی بهره گرفته خواهد شد. سر و صدای این موتور اصلاً گوشخراش نیست.

مدل کمپرسورمزایامعایب
کمپرسور روتاری یا چرخشیمصرف برق و انرژی کم، صدا و تولید گرمای کم ترگران قیمت
کمپرسور پیستونی یا رفت و برگشتیقدرت خنک کنندگی بسیار بالا، قیمت مناسبتولید گرمای زیاد، میزان صدای تولید شده زیاد، مصرف انرژی بالا
کمپرسور اسکرال یا مارپیچیراندمان بالا و مصرف انرژی کم، میزان صدا کمقیمت بالا

نتیجه گیری

راهنمای خرید کولر گازی می تواند برای افرادی که به ویژگی های ساختاری محصول خریداری شده اهمیت می دهند، کاربردی باشد. راهنمای خرید کولر گازی می تواند مزیت های بی شماری را برای افراد مختلف به دنبال داشته باشد. از جمله اطلاع پیدا کردن به نسبت قابلیت های هر کولر با مشخصه ویژه خود به نسبت محل زندگی می تواند گزینه های انتخاب متفاوت تری را به کاربران بدهد. اینکه قیمت از گزینه های برجسته خرید کولر گازی مطرح شود، کاملاً منطقی به نظر می رسد. برند های بی شماری در زمینه ساخت کولر گازی مشغول فعالیت هستند. به طور مثال کولر گازی های ال جی محبوبیت بالایی در بین طرفداران کولر گازی دارند. مهم ترین نکته در راهنمای خرید کولر گازی افزایش سطح آگاهی کاربر به نسبت نکات و مزایای هر قلم محصول می باشد.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان خبره داوین کالا در ارتباط باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *