راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی

شستشوی البسه در طول روز و هفته دردسر های بی شماری به دنبال دارد. آیا با روش صحیح شستشوی البسه آشنا هستید؟. آیا از شستشوی لباس ها به صورت مکرر خسته شده اید؟. آیا به یک همکار جهت کمک در شستشوی البسه نیازمند هستید؟. برای شستشوی لباس های خود می توانید به ماشین لباسشویی تکیه کنید. تکیه گاه های بی شماری برای رفع خستگی موجود هستند. اما تکیه گاهی که بتواند هم مانند یک همکار عمل کند و هم از سلامت دستان شما محافظت کند، ارزشمند است. راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به دنبال راه کاری مناسب جهت سرعت بخشیدن به کار های روزمره می گردد. به طور معمول البسه از جنس های مختلفی ساخته می شوند. بنابراین روش شستشوی لباس ها با همدیگر متفاوت می باشد. به طور مثال؛ روش شستشوی لباس های کتانی با پشمی بسیار متفاوت است.

راهنمای شستشوی برنامه های ماشین لباسشویی

راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی تعیین کننده چگونگی استفاده صحیح از لباسشویی است. اگر لباس های حساس و ظریف دارید، برنامه های مخصوص لباسشویی جواب گو خواهند بود. البسه با هر نوع جنسیتی قابلیت شستشو با برنامه های نوین شستشو را دارند. قیمت به هنگام خرید ماشین لباسشویی می تواند بسیار موثر باشد. رنج قیمت ماشین لباسشویی با توجه به برنامه هایی تعیین می گردد که شرکت سازنده بر روی دستگاه تعبیه کرده اند. اما همیشه لزومی به خرید لباسشویی های گران قیمت برای شستشو ندارید. تعداد اعضای خانواده و میزان شستشوی روزانه می تواند تعیین کننده در خرید مدل لباسشویی باشد. مدل ها و برند های متفاوتی از ماشین لباسشویی وجود دارد. لباسشویی بر اساس گزینه های همچون؛ رنج قیمتی، مدل، برند، وزن و رنگ طبقه بندی می شوند. هر طبقه نیز بر اساس فاکتور های بخصوص درجه بندی خواهند شد. بنابراین به هنگام خرید لباسشویی باید هوشیارانه عمل کرد.

برنامه های شستشوی لباسشویی

برنامه های شستشوی لباسشویی بسیار متنوع بوده که هر کدام را بهر کاری ساخته اند. یکی را بهر شستن و دیگری را بهر خشک کردن در ماشین لباسشویی گنجانده اند. راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی از برنامه هایی خبر می دهد که به درد بخور عمل می کنند. برنامه های شستشوی لباسشویی از خیس کردن لباس ها تا خشک کردن آنها را در بر می گیرد. گاهی با ماشین لباسشویی ای برخورد می کنید که تمام کار ها را به صورت تمام اتوماتیک انجام می دهد. اتوماتیک بودن لباسشویی به منزله راحت تر شدن کار ها می باشد. برند ها و مارک های معتبر برنامه های بی شماری را در لباسشویی جا سازی کرده اند که از توجه به نیاز مردم سرچشمه گرفته است. اولاً تعداد اعضای خانواده را در نظر گرفته اند. در ثانی از بین نرفتن کیفیت لباس ها را مد نظر قرار داده اند. زمانی که از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، خود تعیین کننده نهایی برنامه ها هستید.

برنامه Dark Wash

لباس های تیره برای خود دنیای تیره ای دارند. نباید به هنگام شستشو دنیای تیره آنها را برهم زد. یک مسئله در مورد لباس های تیره وجود دارد که اگر رعایت نشود، جبران ناپذیر خواهد بود. برنامه Dark Wash برای لباس های تیره در ماشین لباسشویی های امروزی گنجاده شده است. برنامه ریزی این برنامه به گونه ای بوده که دما و فشار آب با توجه به درجه تیرگی البسه هماهنگ می گردد. دمای آب نقش بسزایی در تغییر رنگ لباس ها بر عهده دارد. لباس های تیره جزء آن دسته از لباس ها می باشند که به شدت تحت تاثیر دمای آب قرار خواهند گرفت. برنامه Dark Wash لباس های تیره را از وجود شوره های باقی مانده بر روی لباس ها نجات می دهد. عدم وجود شوره های زیاد مستلزم استفاده بیشتر از آب به نسبت حالت عادی است. از جمله مزیت های عمده برنامه Dark Wash چروک نشدن لباس ها در حین عملیات شستشو می باشد.

برنامه Sports Wear

ورزش کردن منجر به سلامت ذهن، روان و بدن انسان می گردد. اما انجام ورزش های عادی روزانه و حتی ورزش های حرفه ای، عرق کردن بدن را در پیی خواهند داشت. لباس هایی که برای ورزش روزانه مورد استفاده قرار می گیرند، از الیاف خاصی ساخته شده اند. تار و پود لباس های ورزشی با تار و پود لباس های دیگر بسیار متفاوت است. الیاف لباس های ورزشی مصنوعی بوده و بنابراین به نسبت الیاف دیگر تمایل بیشتر به بو گرفتن دارند. برنامه Sports Wear از الیاف لباس های ورزشی محافظت ویژه ای می کند. این برنامه به گونه ای تنظیم شده که دما و فشار آب را با توجه به الیاف مصنوعی لباس ها تناسب دهد. برنامه Sports Wear بدین شکل عمل می کند که؛ اولاً قبل از فعال کردن چرخه شستشو باید مقدار نسبتاً کمی آب داخل لباسشویی بریزید. این کار باعث کاهش پیدا کردن دمای الیاف البسه می شود. سپس برنامه Sports Wear را فعال کنید.

برنامه شستشوی لباس های ورزشی

برنامه Duvet

طبق اطلاعات راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی برنامه Duvet از کاربردی ترین برنامه ها تلقی می شود. این برنامه برای الیاف هایی کاربرد دارد که جنس تار و پود آنها از نوع حساس در هم تنیده شده اند. برنامه Duvet تنظیم دما و فشار آب را در کنترل خود دارد. این برنامه برای پتو و بالشت، ملحفه و پارچه هایی با الیاف مصنوعی کاربردی عمل می کند. درصد آب به کار رفته برای این جنس از پارچه ها به دلیل ضخامت بالا، بسیار بیشتر از سایر اجناس می باشد. برنامه هایی که برای شستشوی اجناس خاص به کار می روند، طرفداران بیشتری را به خود جذب می کنند. زیرا چنین برنامه هایی جزء استثناعات به شمار می روند. برنامه Duvet به دلیل ضخامت بالای پتو که به طور معمول از جنس مخمل بوده از آب بیشتری استفاده می کند. استفاده کردن از آب بیشتر زمان شستشو را مقداری طولانی تر کرده و حتی زمان آبکشی نیز به نسبت سایر شستشو ها افزایش پیدا خواهد کرد.

برنامه Delicates

برنامه Delicates از پارچه های ظریف مانند حریر و ابریشم محافظ می کند. برنامه ریزی این عملکرد برای دور چرخش های کم می باشد. اگر دور چرخش لباسشویی به هنگام شستشوی این نوع الیاف بالا باشد امکان از بین رفتن کیفیت آنان بسیار بالا خواهد بود. برنامه Delicates از شدت دما و دور چرخش به میزان قابل توجهی می کاهد. همین امر از صدمات احتمالی به وجود آمده برای الیاف پارچه های ظریف جلوگیری به عمل می آورد. یک نکته در مورد شستشوی پارچه های ظریف وجود دارد. اینکه نباید این جنس را به هنگام شستشو با سایر پارچه های دیگر ادغام کرد. ادغام کردن پارچه ظریف با سایر پارچه از کیفیت برنامه Delicates به هنگام شستشو می کاهد. برای افزایش کارایی این برنامه به هنگام شستشو باید از مایع مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. این برنامه به شکل کاملاً آهسته و پیوسته به شستشو می پردازد.

برنامه intensive

راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی هر برنامه را با توجه به خصوصیات آن بررسی می کند. کودکان به دلیل هجرت در بین کوچه ها و بازیگوشی درصد کثیف شدن لباس آنان بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. برنامه intensive به معنای شستشوی متمرکز لباس ها بوده و بیشتر برای لباس هایی با درجه کثیفی بالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از خصوصیات این برنامه می توان به لکه بر بودن لباس ها اشاره کرد. لکه هایی که در اثر کثیف شدن بیش از حد روی الیاف پارچه جا خوش کرده اند. اما این جا خوش کردن لکه ها مدت زمان زیادی را به طول نمی انجامد. زیرا با فعال کردن برنامه intensive انتظار ماندگاری های سمج لکه ها به حداقل میزان خود می رسد. برنامه ریزی این برنامه به گونه ای می باشد که در اولین حرکت لکه ها را از روی پارچه بردارد. پس از برداشت لکه های ایجاد شده بر روی پارچه این امکان فراهم می گردد که شستشوی قابل قبولی انجام گیرد. برنامه intensive برای اکثریت جنس پارچه ها می تواند کاربردی عمل کند.

برنامه Sensitive

راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به برنامه Sensitive افتخار می کند. زیرا این برنامه با حساسیت و آلرژی های افراد سر و کار دارد. برخی افراد در برابر مواد شوینده از خود حساسیت های بالایی نشان می دهند. برنامه Sensitive از افراد و حساسیت های آنان در برابر مواد شوینده محافظت می کند. هر کدام از برنامه های شستشوی لباسشویی به دلایل خاصی در لباسشویی های امروزی گنجانده شده اند. نام دیگر این برنامه، Allergy Plus است. دلیل محبوبیت این برنامه به دقت آن در زمان شستشو برای از بین بردن مواد آلرژی زا بر می گردد. برنامه Sensitive به عنوان دشمن باکتری های تجمع یافته روی لباس ها محسوب می شود. این برنامه مدت زمان شستشو را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. این برنامه دو مزیت را برای شستشوی بهداشتی لباس ها رقم می زند. اول درصد آلرژی مواد شوینده روی لباس ها را کاهش می دهد. دوم باکتری های آلرژی زا بر روی البسه را از بین می برد.

برنامه Mix

گاهی لباس های قابل شستشو همگی از یک نوع نیستند. برنامه های دیگر زمانی می توانند کاربردی عمل کنند که لباس هایی با جنس مشخص وارد لباسشویی شود. برای برنامه Mix تفاوتی در جنس لباس و پارچه برای شستشو وجود ندارد. این برنامه برای تمام رنگ ها با هر نوع جنسیتی به شکل اصولی برنامه ریزی شده است. ترکیبی از رنگ ها با هر درجه سختی از جنس پارچه را به کمک برنامه Mix می توان شستشو داد. جنس پارچه ظریف باشد یا کلفت برای این برنامه، شستشوی آنها در اولویت قرار دارد. هر کدام از اعضای خانواده دارای سلیقه ای متفاوت با سلیقه سایر اعضا است. بنابراین امکان پوشیدن یک جنس لباس در یک روز برای همه اعضای خانواده کمی دشوار است. برنامه Mix یا برنامه شستشوی ترکیبی جزء آن دسته از برنامه ها بوده که در هر زمان و هر شرایطی قابلیت استفاده را دارد.

برنامه Blouses / Shirt

برنامه Blouses / Shirt از دار و دسته برنامه های شستشوی سریع محسوب می شود. زمان امروزه به فاکتوری حساس تبدیل شده است. اگر به دنبال سرعت بخشیدن به کار های روزانه هستید باید لوازمی خریداری کنید که در راستای این هدف قرار بگیرند. راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی بهترین برنامه ها را به شما معرفی می کند. برنامه Blouses / Shirt برای آن دسته از لباس ها کاربرد دارد که نگران چروک شدن و از بین رفتن بافت آنها هستید. زمان شستشوی بلوز با این برنامه در بین ماشین لباسشویی ها کمی متفاوت است. برخی از ماشین لباسشویی ها تنها به 15 دقیقه زمان برای شستشوی لباس ها نیاز دارند. اما دسته دیگر حدود دو برابر این تایم یعنی 30 دقیقه زمان می طلبند. بستگی به نوع و مدل ماشین لباسشویی داشته که کدام حالت را پذیرا باشد. برنامه Blouses / Shirt ذخیره زمان شستشو و زمان اتو کشی برای لباس ها را اتوماتیک به سرانجام می رساند.

برنامه Cotton

لباس های نخی یا از جنس کتان حساسیت بالایی به هنگام شستشو از خود نشان می دهند. بنابراین باید برنامه ای را برای شستشوی آنها به کار برد که از جنسشان محافظت کند. برنامه Cotton پارچه های کتانی یا تولید شده از جنس پنبه را با حساسیت بالا مورد شستشو قرار می دهد. این برنامه به صورت پیش فرض تنظیم شده و دمای آب را اتوماتیک تنظیم می کند. برنامه Cotton برای لباس هایی طراحی شده که به ظریف و حساس بودن شهرت پیدا کرده اند. این لباس ها عبارتند از؛ جنس نخی، کتانی، پنبه ای و لباس های ظریفی که به عنوان لباس خواب مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه Cotton برنامه ای است که سر و صدای زیادی از خود منتشر نمی کند. به کمک این برنامه حتی در ساعاتی از شب که همه در حال استراحت می باشند، بدون مزاحمت می تواند به فعالیت بپردازد. همین امر در مورد پسند بودن لباس شویی های امروزی بسیار تاثیر گذار بوده است.

برنامه Cotton

برنامه Curtains

پرده در جذابیت دکوراسیون نقش مهمی بر عهده دارد. هر چند وقت یکبار شستشوی پرده ها به دلیل حضور گرد و غبار ضروری به نظر می رسد. برنامه Curtains مخصوص شستشوی پرده ها طراحی شده تا حساسیت در مورد آنها مثبت تلقی شود. این برنامه علاوه بر محافظت از جنس پارچه شستشو داده شده مزایای دیگری نیز به دنبال دارد. از جمله مزیت های برنامه Curtains می توان به اتوکشی پارچه هایی اشاره کرد که با این برنامه مورد شستشو قرار می گیرند. پارچه هایی که با الیاف مصنوعی درست شده اند را می توان با برنامه Curtains مورد شستشو قرار داد. تنظیمات پیش فرض این برنامه به گونه ای بوده که هیچ گونه آسیبی به بافت پارچه وارد نشود. ضمن اینکه خشک شدن پارچه های شستشو داده شده در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد. برای لباس هایی که زحمت اتو کشی آنها پس از شستشو زیاد است نیز می توان از این برنامه استفاده کرد.

برنامه های دیگری مانند شستشوی اقتصادی یا ECO و خشک کردن یا حتی برنامه تاخیری از دیگر برنامه های گنجانده شده در ماشین لباسشویی های امروزی هستند.

داوین کالا

طرز استفاده از ماشین لباسشویی

راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به عنوان یک همیار طرز استفاده از لباسشویی را کامل معرفی می کند. کار کردن با دستگاه هایی مانند لباسشویی بسیار ساده و راحت می باشد. تنها کافی است که نکات اولیه در مورد استفاده از ماشین لباسشویی را بلد باشید. نکاتی که شامل برنامه های شستشو، عملکرد های جذاب دستگاه، مایع و پودر های مورد استفاده برای شستشو و در نهایت تکنولوژی های گنجانده شده در آن می باشد. آگاهی پیدا کردن به نسبت هر کدام از این عملکرد ها باعث استفاده بهینه تر از ماشین لباسشویی خواهد شد. قبل از هر چیز باید لباس هایی که با هم در تضاد جنس و رنگ هستند از هم جدا کرد. چراکه هر کدام از پارچه ها از الیاف مخصوصی ساخته شده که با دیگری متفاوت اند. بنابراین با توجه به جنس پارچه برنامه شستشو متناسب با آن تنظیم می گردد. در ضمن بیاد داشته باشید که هر پودر و مایعی را نمی توان برای هر نوع پاچه ای مورد استفاده قرار داد.

نحوه تمیز کردن لباسشویی

برای افزایش دوام و طول عمر هر دستگاه باید ابتدا به فکر تمیز کردن آن باشید. برای جلوگیری از ازدیاد مواد شوینده و هر نوع ماده دیگری در لباسشویی باید هر چند وقت یکبار تمیز کردن دستگاه را در اولویت قرار دهید. قطعات متعددی در ماشین لباسشویی وجود دارند که تمیز کردن آنها در اولویت قرار دارد. این قطعات عبارتند از؛ لاستیک دور درب لباسشویی، محفظه حمل پودر و مایع، کاسه داخلی و حتی بدنه ماشین لباسشویی. پاک کردن هر کدام از این قطعات هم روش های سنتی و قدیمی را در بر می گیرد و هم روش های نوین از جمله استفاده از پودر لباسشویی را شامل می شود. مسئله بعدی در مورد تمیز کردن لباسشویی به رسوب زدایی آن بر می گردد. رسوب زدایی کردن ماشین لباسشویی که توسط سرکه سفید انجام می گیرد باید به فاصله هر یک ماه بر روی دستگاه اعمال گردد. سرکه را باید در محل مخصوص مایع بریزید. برای شستشوی کاسه داخلی نیز می توانید از پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

نتیجه گیری

راهنمای برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی از برنامه هایی دَم می زند که کاربرد های بی شماری دارند. در بسیاری از مواقع ترکیب کردن برنامه های شستشو به نفع کاربر تمام می شود. زیرا هم به هدف تمیز کردن لباس ها دست پیدا کرده و هم سرعت را تجربه می کند. سریع تر به انجام رساندن کار های روزمره باعث افزایش کارایی و ذخیره زمان برای افراد می شود. هرچه زمان کمتری به کار های روزانه اختصاص داده شود، فرصت تفریح کردن بیشتر به سراغتان خواهد آمد. البته نباید تنها تمیز شدن لباس ها اولویت شما به هنگام کار کردن با لباسشویی باشد. بلکه تمیز کردن خود دستگاه باعث افزایش کارکرد لباسشویی و نتیجه ای رضایت بخش شود. ضمن اینکه خرید لباسشویی نیز برایتان مقرون به صرفه تمام خواهد شد.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان داوین کالا در تماس باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *