بهترین تلویزیون های سال 2021

برای دانستن خوب یا بد بودن یک تلویزیون ابتدا باید اولویت ذهن خود برای کیفیت تصویر را مشخص کنید. تلویزیون می تواند چشم اندازی از ندیده های شما از جهان هستی باشد. حتی می توان اینگونه اظهار داشت که تلویزیون وسعت دید شما را گسترش می دهد. برتر بودن تلویزیون های جدید از نقطه نظر های متفاوتی مورد ارزیابی قرار می گیرند. بررسی یک تلویزیون می تواند از کیفیت تصویر و پردازش داده ها شروع شود و تا قابلیت های هوشمند آن ادامه داشته باشد. دسته بندی کردن بهترین تلویزیون های سال 2021 کار حرفه ای ها است. یک حرفه ای از قابلیت های هوشمند و عادی محصول خریداری شده آگاه است. قبل از هر چیز باید یک جستجوی اینترنتی در کسب اطلاعات به نسبت تلویزیون مد نظر داشته باشید. سپس به هنگام خرید قادر به تشخیص و پردازش کیفیت تصویر، بررسی قابلیت هوشمند سازی و نقطه اتصال های آن خواهید بود.

بهترین تلویزین 2021

بررسی دقیق تر

زمانی که تلویزیون در منزل حضور نداشته باشد، گوشه و کنار خانه مملو از سکوت خواهد شد. تلویزیون را می توان به عنوان یک شخصیت مستقل در خانه در نظر گرفت. این شخصیت مستقل زمان نمی شناسد، هر وقت اراده کاربر حکم کند به سخن می آید. سخنان گوهر بار تلویزیون می تواند از تمام دنیا خبری به همراه داشته باشد. از حوادث سرزمین های دور افتاده گرفته تا زیبایی های طبیعت، تلویزیون همه را به رسمیت می شناسد. بهترین تلویزیون از عمق اقیانوس شروع به نمایش کرده و تا فرق آسمان پیشروی می کند. تنها با فشار دادن دکمه ای ساده به سلیقه برنامه مورد نظر می رسید. شما در خانه نشسته اید و نظاره گر جهانی وسیع خواهید بود. البته نباید فراموش کرد که کیفیت تصویر در تلویزیون های مختلف با تفاوت هایی همراه است.

دسته بندی بر اساس کیفیت تصویر

کیفیت تصویر در برترین و بهترین تلویزیون های سال 2021 با ارتقاء سطح بالا رو به رو شده اند. کیفیت تصویر شامل؛ نرخ بازسازی تصویر، کنتراست، رزولوشن و میزان روشنایی نمایشگر می شود. هر کدام از این فاکتور ها به صورت جداگانه تعریف مشخصی برای ابراز وجود دارند. تعریف از فاکتور های تصویر میزان سطح آگاهی کاربر را به نسبت نحوه نمایش و چگونگی پخش یک برنامه تلویزیونی بالا می برد. به طور مثال اگر بخواهیم نرخ بازسازی تصویر را تعریف کنیم به تعداد فریم های نمایش داده شده می رسیم. نرخ باز سازی تصویر که مفهومی از Refresh Rate بوده، عبارت است از؛ تعداد فریم های نمایش داده شده که در واحد ثانیه تعریف می شود. نرخ بازسازی تصویر واحد هرتز را برای خود برگزیده است. مثلاً اگر نرخ بازسازی تصویر60 هرتز باشد، به معنای قدرت نمایش 60 تصویر در هر ثانیه برای آن نمایشگر است.

در سال 2021 نبردی عظیمی میان کمپانی های نامدار و معتبر بر سر تولید لوازم صوتی و تصویری از جمله تلویزیون شکل گرفته است. هر برند ساز و کاری از خود نشان داده که بر دیگر برند ها برتری پیدا کرده است. اما آنچه در این میان از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد، دقت، ظرافت و شگرد همه آنها در پیدا کردن تکنولوژی های برتر در ساخت بهترین تلویزیون است.

داوین کالا

کنتراست تصویر

کنتراست تصویر

از دیگر فاکتور های سنجش کیفیت تصویر، کنتراست آن می باشد. کنتراست نامی آشنا به هنگام خرید تلویزیون در هر سایز و مدلی است. از کنتراست برای مشخص نمودن وضوحیت تصویر در نقاط تاریک و روشن تصویر استفاده می گردد. کنتراست فاصله بین تاریک ترین نقطه سیاه و روشن ترین قسمت سفید یک تصویر را اندازه می گیرد. کنتراست میزان فشاری که به چشم به هنگام مشاهده نقاط تاریک و روشن تصویر وارد می شود را به حداقل می رساند. در واقع می توان کنتراست تصویر را به عنوان یک فیلتر قوی قلمداد کرد. به گونه ای که هرچه درصد آن بالا تر باشد، شفافیت و وضوحیت تصویر به هنگام نمایش نیز افزایش پیدا خواهد کرد. حتی برخی افراد از کنتراست تصویر با عنوان افزایش سطح درک نمایشگر از رنگ ها یاد می کنند. امروزه کنتراست را بر دو نوع ثابت یا static، و Dynamic به معنای پویا تقسیم بندی می کنند.

رزولوشن تصویر

هر زمان به هنگام خرید تلویزیون به واژه رزولوشن برخورد کردید، تعداد پیکسل ها را باید بشمارید!. مگر تعداد پیکسل تصویر هم قابل شمارش است؟. منظور از شمارش تعداد پیکسل، کیفیت نمایش در سطوح عمودی و افقی تصویر است. یک تعریف ساده و عمومی تر از رزولوشن تصویر وجود دارد. اینکه رزولوشن عبارت است از؛ تعداد پیکسل های موثر برای افزایش میزان وضوحیت تصویر که شامل دو عدد می باشد. یک عدد مختص حالت افقی و عدد دیگر مختص حالت عمودی تصویر است. اما مهم تر از همه، پیکسل چیست؟. پیکسل کوچک ترین و ریز ترین واحد به هنگام زوم تصویر است. هرچه تعداد پیکسل تصویر بیشتر باشد، میزان وضوحیت بالا می رود. رزولوشن و واحد پیکسل ارتباط مستقیمی با همدیگر دارند. اعدادی که نمایانگر طول و عرض تصویر می باشند باید در همدیگر ضرب شوند. پس از ضرب این دو عدد به کیفیت و وضوحیت واقعی تصویر دست پیدا خواهید کرد.

انواع رزولوشن تصویر در تلویزیون

تلویزیون ها را بر اساس کیفیت تصویر یا رزولوشن تقسیم بندی مخصوص به خود را دارند. از میان کیفیت تصاویر تلویزیون بر اساس رزولوشن می توان به؛ SD، تلویزیون HD، تلویزیون Full HD، تلویزیون UHD یا 4K، تلویزیون 8K اشاره کرد. تلویزیون های SD از پایین ترین کیفیت تصویر به نسبت سایرین برخوردار است. رزولوشن تصویر SD برابر 720 در 480 است. تمام جزئیات تصویر در تلویزیون SD نمایش داده نمی شود. تلویزیون HD از نظر تصویر و صدا از کیفیت بالایی برخوردار است. HD مخفف High Definition و به معنای درصد کیفیت بسیار بالا است. رزولوشن تصویر در این تلویزیون ها 720 در 1280 پیکسل ارزیابی شده است. تلویزیون Full HD به نمایش دقیق و بالا ترین وضوحیت تصویر معروف است. رزولوشن تصویر این تلویزیون 1920در 1080 پیکسل تعریف شده که عدد اول نمایانگر حالت افقی و عدد دوم نشان دهنده حالت عمودی تصویر است.

تلویزیون های 4K و 8K از نظر رزولوشن

رزولوشن تصویر

تلویزیون های 4K و 8K جزء جدید ترین و بهترین تلویزیون های سال 2021 در بازار محسوب می گردند. کیفیت تصویر در این دو مدل به شهرت جهانی رسیده است. تلویزیون های UHD یا 4K کیفیت چهار برابری وضوحیت تصویری را به ارمغان می آورد. اما برایتان جای علامت پرسش نیست که کیفیت چهار برابری به نسبت چه چیزی؟. این کیفیت چهار برابر به نسبت کیفیت تلویزیون های Full HD تخمین زده شده است. رزولوشن تصویر در این تلویزیون برابر 3840 در 2160 پیکسل است. حال می رسیم به تلویزیون های 8K که از گونه محبوب تلویزیون در زمینه وضوحیت نمایشگر در بین تمام تلویزیون ها است. رزولوشن در تلویزیون 8K عددی دو برابر کیفیت تلویزیون 4K بوده و برابر 7680 در 4320 پیکسل در هر ثانیه است. این اعداد نشان دهنده اوج قدرت و همت نمایش تصویر در تلویزیون هایی با فناوری نوین می باشند.

دسته بندی تلویزیون بر اساس قدرت نمایشگر

از نظر قدرت نمایشگر تلویزیون های امروزی به دسته های جداگانه ای تقسیم بندی خواهند شد. از جمله نمایشگر های معروف می توان به؛ LCD ،LED ،OLED ،QLED ،CRT، پلاسما اشاره کرد. QLED مخصوص تلویزیون های سامسونگ و OLED مخصوص تلویزیون های ال جی است. LED همان LCD می باشد، اما اختلافات کوچکی در پس زمینه دارند. تلویزیون هایی که دارای نمایشگر LED هستند، زمان پاسخ دهی سریعی دارند. زمان پاسخ دهی برای مواقع روشن و خاموش کردن دستگاه کاربرد دارد. تلویزیون های CRT جزء نخستین تلویزیون های تولید شده بازار می باشند. تلویزیون های سیاه و سفید قدیمی را به خاطر دارید؟. این تلویزیون ها از نمایشگر CRT برای نمایش تصاویر استفاده می کردند. تلویزیون های پلاسمایی توسط سه کمپانی و برند محبوب LG، سامسونگ و پاناسونیک روانه بازار می شوند. صفحه نمایشگر تلویزیون PDP یا پلاسما از نوع صفحه نمایشگر های تخت ساخته می شود.

داشتن اطلاعات کافی در مورد قدرت نمایش نمایشگر ها تاثیر مستقیمی بر انتخاب دلخواه در بین بهترین تلویزیون های سال 2021 از نظر نمایش تصویر با محتویات گسترده دارد. تلویزیون های QLED و OLED از قدرت پردازش تصویر به میزان بالایی به نسبت سایر نمایشگر ها برخوردار می باشند.

داوین کالا

چه تلویزیونی مخصوص بازی های گیمینگ می باشد؟

افرادی که با بازی های گیمینگ طرف هستند می دانند که نمایشگر باید قدرت پردازش داده بسیار بالایی داشته باشد. زمانی که حریف شما در بازی در نقطه ای تاریک در حال کمین کردن برای به قتل رساندن شما است، لحظه ای بسیار حساس تلقی خواهد شد. بنابراین در چنین مواقعی نمایشگر باید قادر به روشن کردن و وضوحیت تصویر در نقاط تاریک باشد. وضوحیت تصویر در تلویزیون هایی که دارای نمایشگر قدرتمند QLED می باشند مانند سامسونگ توانایی غلبه بر حریف را در بازی گیمینگ به شما می بخشند. گیمر ها تنها می توانند از بازی های HDR لذت کافی را ببرند. تلویزیون هایی که دارای سیستم عامل TIZEN بر مبنای سیستم عامل لینوکس پایه گذاری شده، می تواند لذت بازی های HDR را به گیمر ها عطا کند. از دیگر نکات قابل توجه به منظور برتری پیدا کردن گیمر بر حریف خود، بر قراری ارتباط توسط نمایشگر بین صحنه هایی است که از هیجان بالایی بر خوردار هستند. نمایشگر باید از قدرت تشخیص صحنه های اکشن با پردازش سطح بالا بهره مند باشد تا لقب نمایشگر توانا در زمینه بازی های کامپیوتری را به خود اختصاص دهد.

راهنمای خرید تلویزیون های برتر

فاکتور های گسترده ای برای خرید بهترین تلویزیون های سال 2021 بسته به نیاز شما وجود دارد. از درصد کیفیت تصویر یا همان رزولوشن گرفته تا نحوه نمایش دادن تصویر به هنگام قرار گیری تصویر بر روی صفحه نمایشگر، همگی در انتخاب تلویزیون موثر هستند. ابتدا باید بدانید که تلویزیون را برای چه منظوری خریداری می کنید؟. مثلاً اگر اهل بازی های رایانه ای هستید نمی توانید از تلویزیون هایی با کیفیت SD استفاده کنید. زیرا جزئیات تصویر در چنین تلویزیون هایی واضح و روشن نیست. بنابراین عدم آگاهی در این مورد منجر به باخت شما در بازی رایانه ای خواهد شد. اگر تنها به تماشای فیلم و سریال های معروف می پردازید تلویزیون های HD تا Full HD بهترین گزینه برای خرید و تماشای فیلم هستند. مخصوصاً اگر اهل تماشای فیلم های اکشن باشید، باید تلویزیون بتواند با صحنه های سریع و اکشن ارتباط موثر بر قرار کند. ارتباط تلویزیون با صحنه هایی که دارای هیجان و شگفتی بالا هستند، درصد رضایتمندی کاربران را افزایش می دهد.

راهنمای خرید تلویزیون

آیا قابلیت های هوشمند در خرید تلویزیون تاثیر گذار می باشند؟

امروزه عصر ارتباطات و فناوری های نوین است. بنابراین به هنگام خرید لوازم صوتی و تصویری اولین نکته ای که کاربر به آن توجه می کند قابلیت های هوشمند ارتباط سازی در دستگاه های صوتی و تصویری هستند. تلویزیون هایی که رده بندی بهترین تلویزیون های سال 2021 قرار می گیرند، بدون شک از قابلیت های هوشمند سازی شده بهر می برند. قابلیت هوشمند در وهله اول ارتباط دستگاه با اولین وسیله عصر ارتباطات یعنی اینترنت است. اینترنت عصر تکنولوژی های برتر را به طرز همه جانبه در کنترل خود گرفته است. زمانی که از طریق بی سیم به دستگاه متصل باشید، در هر نقطه ای از منزل قادر به همگام سازی و کنترل دستگاه خواهید بود. امروزه به هنگام خرید تلویزیون اولین پرسشی که مطرح می شود در رابطه با قابلیت های هوشمند تلویزیون است. بنابراین از جمله نکات اولیه خرید تلویزیون، مسئله هوشمند سازی آن است.

مزیت خرید تلویزیون هوشمند چیست؟

ساده ترین تعریف از تلویزیون هوشمند به ویژگی همگام سازی آن بر می گردد. هدف از بیان هوشمند بودن تلویزیون، دسترسی کامل دستگاه به شبکه های آنلاین سرتاسری است. وقتی یک تلویزیون هوشمند می شود، سطح دسترسی آن افزایش پیدا می کند. به گونه ای که به راحی می تواند با مرورگر ها و دیگر لوازم هوشمند ارتباط موثر بر قرار کند. پس از دانستن قابلیت هوشمند در یک تلویزیون، سطح انتظارات کاربری از آن افزایش پیدا می کند. تلویزیون هایی که به قابلیت های هوشمند مجهز می باشند را با نام تلویزیون های اسمارت می شناسند. تلویزیون اسمارت از سیستم عامل های پیشرفته برای بر قراری ارتباط با اسمارت فون ها استفاده می کنند. تنها کافی است که اتصال WiFi گوشی اسمارت خود را با WiFi تلویزیون همگام سازی کنید. آنگاه شاهد ارتباط کاربری موثری خواهید بود. از طریق ارتباط بی سیم اینترنتی، تلویزیون به راحتی به سایر لوازم صوتی و تصویری متصل شده و بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.

کدام تلویزیون ها از قابلیت هوشمند بهره می برند؟

تلویزیون هایی که امروزه جزء پرچم داران تکنولوژی و عصر نوین هستند، به شکل گسترده ای هوشمند شده اند. امروزه تقریباً تمام برند های تولید کننده تلویزیون قابلیت هوشمند سازی را در دستگاه های صوتی و تصویری خود لحاظ کرده اند. از جمله قابلیت های هوشمند می توان به اتصال دستگاه های صوتی و تصویر از طریق پورت های مختلف اشاره کرد. مانند پورت HDMI و پورت کامپوزیت که متشکل از سه رنگ قرمز و سبزی و زرد می باشد. مهم ترین ویژگی یک تلویزیون هوشمند داشتن قابلیت ماشین زمان یا همان Time shifting می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید کنترل برنامه های زنده را در اختیار داشته باشید. به طور مثال قادر به عقب و جلو بردن زمان برنامه به هنگام پخش خواهید بود. تلویزیون های هوشمند به دلیل استفاده از سیستم عامل اندروید و حتی ios قادر به گردش در شبکه های مجازی مانند یوتیوب و اینستاگرام و… هستند.

کدام مارک تلویزیون را می پسندید؟

مارک های معتبر بسیاری در زمینه تولید لوازم صوتی و تصویری از جمله تلویزیون فعالیت می کنند. از محبوب ترین مارک های تولید کننده تلویزیون می توان به؛ سامسونگ، ال جی، پاناسونیک، سونی، دوو، توشیبا، شیائومی، گوسونیک، هایسنس، TCL، فیلیپس، VIZIO، شارپ و… اشاره کرد. هر برند برای خود سابقه ای چند ساله در بازار تولید کنندگان دارد. سابقه ای که بیانگر میزان آزمون و خطا های گسترده این کمپانی ها برای تولید و رفع ایرادات هر سِری به نسبت سِری تولید شده قبلی است. از معروف ترین برند در بین ایرانی ها سامسونگ، ال جی، دوو، سونی و گوسونیک هستند. یک ویژگی مشترک در بین تمامی این برند ها وجود دارد. اینکه کوشیده اند تا بهترین تلویزیون را با توجه به نیاز روز افزون مردم ابداع کنند. در وهله اول میزان رضایتمندی مشتری و در قدم دوم افزودن تکنولوژی های برتر به ساخت تلویزیون های محبوب در اندازه های متفاوت هدف اصلی مارک های معتبر می باشد.

مارک های برتر تلویزیون

هر برندی که به ساخت تلویزیون های اسمارت می پردازد، می کوشد تا نواقص سِری های قبلی ساخت خود را بر طرف سازد. برند های معتبر عبارتند از؛ سامسونگ، ال جی، سونی، هیتاچی، فیلیپس، شیائومی، گوسونیک، هایسنس، VIZIO، توشیبا، TCL، پاناسونیک، شارپ و… که از پیشتازان و پرچم داران تولید تلویزیون های هوشمند هستند. این تلویزیون ها به راحتی می توانند در رده بهترین تلویزیون های سال 2021 قرار بگیرند. شما کدام مارک تلویزیون را می پسندید؟

داوین کالا

نتیجه گیری

تلویزیون از برجسته ترین لوازمی است که در منزل نقش بسزایی را ایفا می کند. بدون حضور تلویزیون عملاً اتاق نشیمن ناقص به نظر می رسد. از نمونه های برجسته بهترین تلویزیون های سال 2021 از خانواده سونی، هایسنس، سامسونگ و ال جی برگزیده شده اند. این تلویزیون ها ویژگی های منحصر به فردی از نظر کیفیت تصویر نمایش داده شده، صفحه نمایشگر و میزان بازدهی بالا می باشند. کیفیت تصویر در مدل های برتر بسته به نوع رزولوشن و کنتراست بالا منتخب شده اند. کمپانی سازنده هر کدام از این تلویزیون ها از فناوری های هوشمند سازی شده تا آماده کردن تلویزیون برای بازی های رایانه ای را پوشش داده اند. در ضمن نمایش دقت رنگ، کیفیت تصویر چهار برابری به نسبت سایر تلویزیون های بازار، بهترین تلویزیون های سال 2021 را به وجود آورده است. پردازش اطلاعات و تشخیص دستگاه های دیگر توسط این تلویزیون ها به راحتی انجام می پذیرد.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان خبره داوین کالا در ارتباط باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *