اسپرسو ساز های جدید دلونگی

آیا با تنوع گونه های متفاوت قهوه آشنا هستید؟ آیا می دانستید قهوه را با طعم های متفاوت می توان نوشید؟. آیا با اسپرسو ساز های جدید دلونگی آشنا هستید؟ قهوه دارای مشتقات بسیاری است. یکی از مشتقات قهوه؛ قهوه اسپرِسو نام دارد. اغلب مردم برای یاد کردن از این نوع قهوه با تلفظی اشتباه رو در رو خواهند شد. تلفظی که مردم برای این گونه خاص از قهوه به کار می برند؛ اسپرسو است. اما اگر بخواهیم اصالت کلمه را محفوظ نگه داریم به حقیقت تلفظ واقعی کلمه می رسیم. شیوه صحیح بیان کردن این نوشیدنی با کسره همراه است. یعنی باید این قهوه را با تلفظ اسپرِسو ادا کرد. اسپرِسو برای طرفدارانی که به دنبال طعمی متفاوت به نسبت قهوه می گردند، با ظاهری آراسته خود را نمایان می کند. زمان اتمام جحت با کار و خستگی روزانه، نوشیدن یک فنجان اسپرِسو منجر به سرحال شدنتان می شود.

اسپرسو ساز های جدید دلونگی

اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم را می توان خواستگاه به وجود آمدن قهوه اسپرِسو دانست. این بازه زمانی برای مشتقات قهوه یک تحولی بزرگ محسوب می شد. اسرِسو برای نخستین بار در بین مردم ایتالیا به شهرت رسید و هم اکنون شهرتی جهانی پیدا کرده است. هر محصولی که در نخستین روز های حیاتش وارد بازار می گردد، ابتدا با ناهمواری هایی رو به رو خواهد شد. اما کافی است که ابداع کننده آن محصول، حال نوشیدنی باشد یا هر نوع محصول دیگری، در کار خود استمرار لازم را داشته باشد. ایمان و باور سازندگان باعث ادامه حیات محصولات تولید شده می شود. کاملاً قابل درک است که محصولات تازه متولد شده برای عموم مردم ناشناخته می باشد. بنابراین باید تا اوج گرفتن محصول تولید شده صبر کرد. البته برای نوشیدنی هایی مشتق شده از قهوه، بازه زمانی کم تری برای محبوبیت طی خواهد شد.

معروف شدن یک محصول تازه تولید شده، صبر ایوب می خواهد و عرق جبین!. قهوه اسپرِسو نیز در اوایل ورود به بازار از این قاعده مستثنا نبود. اما اکنون تولید، محبوبیت و معروفیت این نوشیدنی به مرحله جهانی رسیده است.

داوین کالا

اسپرِسو چیست؟

قهوه و اسپرسو

اسپرِسو شکل و شمایلی شبیه به قهوه دارد. اما تفاوت های اندکی در بین قهوه و اسپرِسو مشاهده خواهد شد. می دانید که آب در دمای 100 درجه سانتی گراد به نقطه جوش می رسد. زمانی که آب به مرحله جوش رسید، می توانید شاهد ادغام شدن آب جوش با پودر اسپرِسو باشید. اسپرِسو دارای فرزندان بی شماری است. از جمله فرزندان این نوشیدنی می توان به؛ آمریکانو، لانگ بلک، لانگو، موکاچینو، کن پانا، آفوگاتو، کورتادو، لاته آرت، کاپوچینو و ماکیاتو اشاره کرد. روش تهیه و تدوین کردن هر کدام از این گونه های به وجود آمده از اسپرِسو با دیگری متفاوت است. هرچند پایه تهیه همه آنها از دانه های آسیاب شده قهوه می باشد. اما در شکل ظاهری و موادی که در مرحله آخر تهیه این نوشیدنی ها اضافه می گردد، باعث تفاوت های اندکی شده است. در کل نوشیدنی اسپرِسو برای تمام سلیقه ها جواب گو است.

قهوه چیست؟

قهوه از دانه های ریز اما فرم دار تهیه می شود. این دانه ها را باید توسط دستگاه های آسیاب قهوه به پودر تبدیل کرد. پس از تبدیل دانه های بیضی شکل قهوه به پودر خالص که توسط دستگاه های حرفه ای انجام می گیرد، می توان از نوشیدنی این نوشیدنی لذت کافی را ببرید. قهوه سرشار از موادی مانند کافئین بوده که سیستم عصبی مرکزی مغز را به عنوان نقطه هدف در نظر می گیرد. به محض وارد شدن قهوه به بدن انسان، سلول های مغزی شروع به بشاش و سر زنده شدن می کنند. چراکه عصب های مرکزی مغز به حالت استراحت تغییر حالت می دهند. کافئین باعث آرامش لحظه ای سلول های مغزی در ناحیه سیستم عصبی مرکزی می گردند. به همین دلیل است که اکثر مردم پس از یک روز کاری پر مشغله به نوشیدن قهوه برای دست یابی به آرامش، روی می آورند.

تفاوت اسپرِسو و قهوه چیست؟

تفاوت قهوه و اسپرسو

تفاوت های جزئی باعث به وجود آمدن دو نام مختلف برای نوشیدنی ای بر پایه دانه های قهوه شده است. دستگاه های متنوع مانند سری دستگاه اسپرسو ساز های جدید دلونگی برای سرعت بخشیدن به امر آماده سازی قهوه اسپرِسو به وجود آمده اند. قهوه و اسپرِسو کمی در طعم و شاید رنگ با هم در تضاد باشند. البته اسپرِسو یک ویژگی مهم دارد که آن را از قهوه متمایز می کند. به طور معمول اسپرِسو برای آماده شدن مدت زمان اندکی را می طلبد. اصلاً خود کلمه اسپرِسو در بین ایتالیایی ها به معنی سریع و البته فشرده ترجمه می شود. زیرا هر زمان که آب جوش به پودر اسپرِسو برخورد می کند، با فشار بالایی همرام می باشد. فشار آب باعث حل شدن سریع تر پودر خالص خواهد شد. بنابراین کل زمانی که طول می کشد تا یک قهوه اسپرِسو آماده گردد؛ به 30 ثانیه می رسد.

اسپرسو ساز های جدید دلونگی با مهارت بسیار بالا زمان آماده سازی پودر آسیاب شده قهوه و تبدیل آن به اسپرِسو را به حداقل می رسانند.

داوین کالا

دستگاه اسپرسو ساز چگونه کار می کند؟

امروزه دستگاه های بی شماری با برند های معروف روانه بازار شده اند. به طور مثال اسپرسو ساز های جدید دلونگی از اعتبار بالایی برخوردارند. دستگاه اسپرسو ساز از اجزا و اندام های متعددی تشکیل شده است. مهم ترین اندام دستگاه های اسپرسو ساز، هدگروپ با پرتافیلتر می باشد. این هدگروپ است که از دانه های قهوه به شکل ماهرانه و به کمک سبد داخلی، اسپرِسو را به مرحله نهایی آماده سازی هدایت می کند. وقتی که از رو به رو به اسپرسو ساز نگاه کنید، می توانید هدگروپ را مشاهده کنید. هدگروپ چهره ای شبیه پیمانه اندازه گیری دارد. داخل این پیمانه، سبدی به نام پرتافیلتر برای افزایش درجه خلوص نوشیدنی قرار دارد. پرتافیلتر ها نیز در قد و قواره های متفاوت بسته به نوع اسپرسو ساز دیده می شوند. اسپرسو ساز های جدید دلونگی با استفاده از پرتافیلتر های قوی بهترین اسپرِسو را تحویلتان می دهند.

عملکرد پرتافیلتر چگونه است؟

پرتافیلتر

پرتافیلتر ها در مدل های تک نازل، دو نازل و بدون نازل ساخته می شوند. پرتافیلتر جزء مهم ترین تجهیزات دستگاه اسپرسو ساز تلقی شده که کیفیت عملکرد دستگاه به میزان بالایی به این وسیله بستگی دارد. سبد پرتافیلتر از جنس فلز با خاصیت ضد زنگ بودن ساخته شده است. سبد پرتافیلتر به طور معمول در دو نوع تک شات و دو شات موجود می باشد. درصد بیشتر مواد ناخالصی و تفاله های پودر آسیاب شده دانه های قهوه توسط پرتافیلتر گرفته خواهند شد. اگر به هر دلیل پودر آسیاب شده قهوه در مرحله آسیاب شدن توسط دستگاه های آسیاب قهوه دارای تفاله باشد، مشکل ساز خواهد بود. در واقع عصاره اصلی نوشیدنی اسپرِسو از پرتافیلتر به سمت فنجان شما سرازیر خواهد شد. پرتافیلتر ها می توانند تجاری یا به عبارتی صنعتی باشند. همچنین پرتافیلتر های تحت فشار و پرتافلیلتر عریان نیز بسته به اسپرسو ساز عملکرد های جذابی دارند.

اسپرسو ساز های جدید دلونگی با پیشرفته ترین امکانات امروزی و تجهیزاتی مانند پرتافیلتر با قدرت فشار بالا جهت آماده سازی قهوه اسپرِسو اقدام می کنند.

داوین کالا

جدید ترین اسپرسو ساز ها کدام ها هستند؟

با پیشرفت علم و فناوری دستگاه های نوشیدنی ساز با تحول چشم گیری رو به رو شده اند. اسپرسو ساز های جدید دلونگی به شکل اتوماتیک و در اسرع وقت نوشیدنی دلخواه از خانواده اسپرِسو را برایتان آماده می کنند. به طور کلی اسپرسو ساز ها به دسته هایی از قبیل؛ اتوماتیک، غیر اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، صنعتی یا به عبارتی تجاری تقسیم بندی می شوند. اسپرسو ساز هایی که با تکنولوژی های امروزی تولید می شوند، از قابلیت های برجسته برخوردار هستند. از جمله قابلیت های منحصر به فرد این اسپرسو ساز ها داشتن قابلیت اتصال هوشمند از طریق گوشی هوشمند به دستگاه است. برای اتصال به اسپرسو ساز های جدید دلونگی کافی است برنامه مخصوص را بر روی گوشی دانلود کرده و به دستگاه متصل شوید. پس از اتصال هوشمند بین گوشی و دستگاه می توانید از هر نقطه ای کنترل کاملی بر برنامه های اسپرسو ساز داشته باشید.

راهنمای خرید اسپرسو ساز

چگونه می توان بهترین اسپرسو ساز را خرید و انتخاب کرد؟. برای خرید اسپرسو ساز ابتدا باید تنوع گونه های متفاوت دستگاه اسپرسو ساز را بشناسید. پس از شناخت و بودجه بندی مناسب می توانید اسپرسو ساز دلخواه خود را انتخاب کرده و از نوشیدن اسپرِسو لذت ببرید. آیا می دانید چند نوع دستگاه اسپرسو ساز در بازار موجود می باشد؟. آیا با مدل های خانگی و صنعتی دستگاه اسپرسو ساز آشنا هستید؟ اسپرسو ساز های خانگی به دو دسته؛ اسپرسو ساز های برقی و روگازی یا به عبارتی موکاپات تقسیم می شوند. در این میان شما با نام اسپرسو ساز هایی نظیر؛ اسپرسو ساز دستی، اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا غیر اتوماتیک رو به رو خواهید شد. اسپرسو ساز های جدید دلونگی که امروزه توجه طرفداران بی شماری را به سمت خود مطوف کرده اند، در مدل های متفاوتی در خدمت شما خواهند بود.

راهنمای خرید اسپرسو ساز

اسپرسو ساز برقی

اسپرسو ساز برقی همان طور که از نامش پیدا است از جریان اکتریکی برای به حرکت در آوردن اندام های خود بهره می برد. اسپرسو ساز های برقی به دسته های تماماً اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و حتی غیر اتوماتیک تقسیم شده اند. نوشیدنی اسپرِسو تهیه شده با دستگاه های برقی رایحه ای متفاوت از خود منتشر می سازد. رایحه ای که فضای اطراف را به شکل گسترده پوشش می دهد. از مزیت های اصلی داشتن اسپرسو ساز برقی می توان به داشتن نازلی مخصوص اشاره کرد. این نازل باعث افزودن قابلیت تهیه یک نوشیدنی همراه با شیر را به دستگاه می بخشد. اما نکات متعددی برای خرید اسپرسو ساز برقی وجود دارد. به طور مثال باید دقت داشته باشید که آیا این دستگاه علاوه بر تهیه نوشیدنی اسپرِسو قادر به تهیه سایر نوشیدنی های بر پایه قهوه می باشد؟. نکته بعدی توجه به تجهیزات دستگاه از جمله پرتافیلتر می باشد.

اسپرسو ساز روگازی یا موکاپات

اسپرسو ساز روگازی

متنوع بودن دستگاه های اسپرسو ساز باعث ایجاد طعم، رنگ و بوی متفاوتی از نوشیدنی اسپرِسو شده است. اسپرِسویی که با موکاپات تهیه می گردد از طعم تلخی و غلظت بالایی بر خوردار است. برند های بی شماری سعی در تولید دستگاه موکاپات داشته اند. اما در بین تمامی مارک های معتبر اولیت خرید موکاپات با برند بیالتی می باشد. این مارک مشهور ملیت ایتالیایی داشته و دارای اعتبار بالایی است. بعد از برند بیالتی، برند گِت نیز که ملیت ایتالیایی دارد، می تواند کیفیت ساخت مناسبی از اسپرسو ساز روگازی را ارائه دهد. سومین مارک که می توان به آن اعتماد کرد؛ فلر از آلمان است. طریقه کارکرد دستگاه موکاپات بسیار ساده می باشد. آب در قسمت انتهایی دستگاه و پودر آسایب شده در بالاترین قسمت موکاپات قرار می گیرد. زمانی که آب به نقطه جوش می رسد، به سمت پودر قهوه در بالا هدایت خواهد شد.

اسپرسو ساز های روگازی یا موکاپات در جهت عصاره گیری پودر قهوه آسیاب شده عمل می کند. اسپرسو ساز موکاپات با برند بیالتی بهترین گزینه برای خرید می باشد.

داوین کالا

اسپرسو ساز اتوماتیک

اسپرسو ساز اتوماتیک کار را برای افراد پر مشغله بَسی راحت تر کرده است. این دستگاه تمام فعالیت های خود را به شکلی کاملاً اتوماتیک وار به سرانجام می رساند. اسپرسو ساز های جدید دلونگی اکثراً در تیم اسپرسو ساز های اتوماتیک قرار خواهند گرفت. اسپرسو ساز های اتوماتیک از ازل تا ابد کار دم کردن نوشیدنی را به طور کامل بر عهده می گیرند. فضای داخلی این دستگاه حاوی تجهیزات مفیدی به منظور آماده سازی بهتر نوشیدنی است. از جمله تجهیرات کاربردی این دستگاه می توان به آسیاب قهوه آن اشاره کرد. با در دست داشتن آسیاب قهوه دیگر اسپرسو ساز اتوماتیک محتاج دستگاه دیگری به نام آسیاب قهوه نخواهد بود. اسپرسو ساز های جدید دلونگی از صفحه نمایشگر گرفته تا قابلیت تهیه کف شیر را در طراحی منحصر به فرد خود گنجانده اند. کاربر تنها زحمت ریختن پودر قهوه و قرار دادن فنجان را می کشد.

اسپرسو ساز غیر اتوماتیک

اسپرسو ساز غر اتوماتیک

سری دستگاه هایی که به صورت نیمه اتوماتیک یا غیر اتوماتیک فعالیت می کنند، با دخالت های کاربر همراه هستند. حقیقت به دست گرفتن میزان قابل توجهی از کار های دستگاه توسط کاربر از یک طرف، کارایی دستگاه طرف دیگر. اسپرسو ساز های غیر اتوماتیک برای تهیه نوشیدنی اسپرِسو از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. مدل های متفاوتی از این نوع دستگاه در بازار موجود بوده که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارا می باشند. اسپرسو ساز غیر اتوماتیک دغدغه درست کردن نوشیدنی را با استفاده از پمپ مخصوص خود که الکتریکی بوده، حل کرده است. این دستگاه جزء دستگاه های خانگی برقی بوده که طرفداران خود را دارد. قیمت خرید این اسپرسو ساز به نسبت اسپرسو ساز های اتوماتیک ارزان قیمت تر است. یک نکته بسیار مهم در مورد خرید دستگاه های اسپرسو ساز وجود دارد. اینکه باید بودجه بندی خود را در نظر بگیرید.

اسپرسو ساز های جدید دلونگی را با نام های جالبی صدا می زنند. از جمله؛ داینامیکا، مگنفیکا، پریَما دونا اِلیت، اِلتا اِوو، اِلتا تاپ، آونتیکا و لا اِسپشیالیستا نام هایی برای مدل های جدید اسپرسو ساز های دلونگی هستند. ویژگی بارز اسپرسو ساز های جدید دلونگی داشتن قابلیت های هوشمند بوده که راحتی را برای کاربران به ارمغان آورده اند.

داوین کالا

نتیجه گیری

نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و اسپرِسو امروزه بعد از چای جزء پر مصرف ترن نوشیدنی ها تلقی می شوند. کافئین سطح هوشیاری سلول های نهفته در بخش مرکزی اعصاب را بالا برده و باعث سر زندگی آنها می گردد. از جمله نوشیدنی های کافئین دار می توان به نوشیدنی هایی بر پایه قهوه اشاره کرد. قهوه با دانه های بیضی شکلش از خود مشتقات بسیاری را بر جا گذاشته است. از جمله محبوب ترین نوشیدنی ای که از دانه های آسیاب شده قهوه به دست می آید، می توان به نوشیدنی اسپرِسو اشاره کرد. حتی اسپرِسو نیز برای خود از تنوع بالایی برخوردار است. آماده سازی نوشیدنی اسپرِسو امروزه در آسوده ترین حالت اتفاق می افتد. البته اسپرِسو این آسودگی را مدیون دستگاه های تازه ساخت با فناوری های نوین امروزی می باشد.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان خبره داوین کالا در ارتباط باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *