آموزش خرید بهترین تلویزیون

آیا با اولویت خرید تلویزیون های جدید آشنا هستید؟. آیا می دانید خرید تلویزیون را باید از کجا شروع کنید؟. قبل از هر چیز باید خواسته خود از تلویزیون خریداری شده را بدانید. اگر اهل بازی و سر گرمی هستید، باید به سراغ تلویزیون های گیمینگ بروید. آموزش خرید بهترین تلویزیون راهنمای جامعی برای بهترین انتخاب می باشد. امروزه فروش تلویزیون از فروش نان راحت تر انجام می گیرد!. به دلیل علاقه گسترده خریداران تلویزیون های پیشرفته و هوشمند، نیاز به ساخت و تولید آنها رو به افزایش است. درصد کثیری از افراد جامعه بدون تلویزیون میل به بازگشت به خانه در آنها دیده نمی شود. سرگرمی، فیلم و سریال، انیمیشن، ورزش و مستندات جالب همگی را می توانید در منزل خود نظاره گر باشید. آموزش خرید بهترین تلویزیون می تواند شما را با مدل های پیشرفته و متفاوت از تلویزیون های هوشمند آشنا سازد.

آموزش خرید بهترین تلویزیون

خرید کردن باید هدفمند اتفاق بیفتد. اینکه بدانید به چه منظور، چه مدل از تلویزیون های هوشمند را خریداری می کنید، خرید کردن را لذت بخش تر می سازد. آموزش خرید بهترین تلویزیون مانند یک راهنمای خرید عمل کرده و اطلاعات سودمند را در اختیارتان قرار می دهد. تلویزیون مانند یک گزارشگر زنده در جهت ارائه مطالب گوناگون فعالیت می کند. هیجان از قعر دریاچه و اقیانوس ها گرفته تا فرق آسمان توسط تلویزیون به نمایش در می آید. چگونه می توان پرواز کرد، وقتی در منزل و روی مبل لم داده اید؟!. تلویزیون برای به پرواز در آوردن شما از طریق تکنولوژی های برتر امروزی اقدام می کند. بهترین تلویزیون از شما یک جهانگرد می سازد بدون اینکه هزینه ای بابت سفر هایتان پرداخت کرده باشید. هرچه تلویزیون از کیفیت و سرعت عمل بالاتری جهت نمایش تصاویر برخوردار باشد، گران قیمت تر می باشد.

ملاک شما برای خرید تلویزیون چیست؟

تلویزیون های امروزی از هر نظر رو به پیشرفت می باشند. صنعت ساخت و پردازش لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون به یک شغل فراگیر بدل شده است. ملاک خرید افراد برای تلویزیون می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی افراد به دنبال سرعت انتقال تصاویر با کیفیت بالا هستند. برخی دیگر به دنبال نمایشگرهای قوی برای پردازش صحنه های گیمینگ خود می باشند. در این میان افراد دیگری وجود دارند که به بِروز بودن علاقه زیادی نشان می دهند. از سوی دیگر افراد تنها به دنبال شادی و سر گرمی هستند. هر کدام از این سلیقه ها به یک مدل از تلویزیون های ساخت امروز بر می گردد. بسته به خواسته شما از مدل و تکنولوژی های به کار رفته برای تلویزیون، قیمت های تعیین شده متفاوت اند. کمپانی های نامدار از ساختمان تلویزیون های تولید شده خود اطلاعات لازم را در اختیار خریداران و طرفداران خود قرار خواهند داد. برای استفاده درست تنها کافی است مقداری از سطح آگاهی و اطلاعات خود را ارتقاء دهید.

دسته بندی تلویزیون

دسته بندی تلویزیون بر اساس چندین فاکتور اساسی در حال گردش و فعالیت می باشد. از جمله فاکتور های مهم می توان به؛ رزولوشن تصویر، نرخ بازسازی تصویر، اندازه صفحه نمایشگر، نوع صفحه نمایش، زاویه دید تلویزیون، کنتراست، قابلیت HDR و… اشاره کرد. به هر میزان ارتباط تلویزیون با ویژگی های بیان شده بیشتر باشد، قیمت در نظر گرفته شده نیز افزایش پیدا خواهد کرد. آموزش خرید بهترین تلویزیون در جهت خریدی مفید با در نظر گرفتن فناوری های به کار رفته میزان درک شما از خریدی ایده آل را افزایش می دهد. البته اگر تلویزیون هوشمند باشد با تلویزیونی که از تکنولوژی های امروزی بهره لازم را نبرده باشد، قیمت های متفاوت تری به نسبت هم خواهند داشت. دسته بندی تلویزیون با توجه به رِنج قیمتی و میزان فعالیت موثر تلویزیون انجام می گیرد. بررسی های به عمل آمده نشان داده اند که تلویزیون باید از هر نظر قابل اطمینان باشد تا منجر به خریدی ایده آل گردد.

رزولوشن تصویر

وقتی خریدی ایده آل صورت می گیرد، تعاریف گسترده ای از آن خرید به عمل می آید. به طور مثال اگر در مورد کیفیت تصویر تلویزیون از شما سوال و جواب کنند، به راحتی می توانید پاسخ درستی بدهید. البته این میزان از اطمینان با درک صحیح از آموزش خرید بهترین تلویزیون میسر خواهد بود. کیفیت تصویر یک تلویزیون به رزولوشن آن بر می گردد. اما رزولوشن تصویر چیست؟. رزولوشن ارتباط مستقیمی با شفافیت تصویر نمایش داده شده بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون دارد. رزولوشن از تعداد کثیری از واحد های کوچک و سازنده پیکسلی تشکیل شده است. اگر شفافیت تصویر نمایش داده شده روی نمایشگر تلویزیون بالا باشد، به معنای حضور موثر رزولوشن بالای تصویر است. در واقع رزولوشن در بالا ترین میزان خود شامل پیکسل هایی است که از دو عدد عمودی و افقی تصویر تشکیل شده اند. رزولوشن شاخص ارزنده ای در بحث کیفیت تصویر تلویزیون است.

رزولوشن تصویر

نرخ بازسازی تصویر

نرخ بازسازی تصویر در تلویزیون های نسل جدید بحثی نام آشنا است. نام اختصاصی نرخ بازسازی تصویر، Refresh Rate نام گذاری شده است. Refresh Rate تصویر معیاری برای بیان سرعت تصویر نمایش داده شده می باشد. هرچه میزان Refresh Rate تصویر بالاتر رود، تاری تصاویر به حداقل خود می رسد. نرخ بازسازی تصویر با فاکتوری به نام هرتز ارزیابی شده و میزان تکرار تصویر در هر ثانیه را بیان می کند. فریم و تصاویر به هنگان پخش فیلم با سرعت بالایی در کنار هم قرار خواهند گرفت. جالب است بدانید سرعت قرار گیری تصاویر در کنار همدیگر به قدری بالا بوده که گویی حرکت تصاویر کاملاً طبیعی است. این عملکرد به لطف Refresh Rate صورت گرفته و درصد خطای تصاویر نمایش داده شده را به حداقل می رساند. اگر به سرعت پخش تصویر به هنگام تماشای تلویزیون اهمیت ویژه ای می دهید، توصیه آموزش خرید بهترین تلویزیون به شما تلویزیون هایی با Refresh Rate بالا می باشد.

اندازه صفحه نمایشگر

اندازه صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر تلویزیون های امروزی با توجه به مدل و ویژگی های آن متفاوت طراحی می شوند. شاید برایتان جای سوال باشد که اندازه صفحه نمایشگر چه تاثیر می تواند از خود بر جا بگذارد؟. آیا اندازه نمایشگر می تواند در خرید تلویزیون تاثیر گذار عمل کند؟. آیا اندازه نمایشگر تلویزیون به هنگام نمایش صحنه های مختلف تفاوتی به هنگام نمایش ایجاد خواهد کرد؟. برای تمامی پرسش های مطرح شده جواب های قانع کننده ای وجود دارد. قبل از هر چیز باید بر فاصله نشست خود از تلویزیون با توجه به نمایشگر آن اطلاعات لازم را اختیار داشته باشید. اگر از خریداران نمایشگر های Full HD هستید باید فاصله ای در حدود 1.6متری به نسبت تلویزیون را رعایت کنید. باید بدانید که در تلویزیون های 4K اندازه صفحه نمایشگر آنها بسیار مناسب می باشد. به گونه ای که در هر نقطه از منزل به تماشای تلویزیون بنشینید، انگار در نزدیک ترین فاصله به نسبت تلویزیون قرار دارید.

نوع صفحه نمایش

صفحه نمایشگر تلویزیون های نسل جدید از کفیت ارائه تصویر بالایی برخوردار هستند. از جدید ترین نوع صفحه نمایش می توان به QLED در تلویزیون های سامسونگ، OLED در تلویزیون های ال جی و LED اشاره کرد. QLED نامی است که از  Quantum-dot Light-Emitting Diode مشتق شده است. نمایشگر های که مجهز به Quantum-dot Light-Emitting Diode بوده، از فناوری کوانتومی جهت ارائه تصاویر با کیفیت استفاده می کنند. طول عمر نمایشگر های Quantum-dot Light-Emitting Diode به نسبت سایرین به دلیل شباهت به نوع LCD بسیار بالا تر است. نمایشگر های OLED نیز از organic light-emitting diode مخفف شده است. تلویزیون هایی که با فناوری organic light-emitting diode طراحی شده اند، برای نمایش تصاویر از دو حالت مبتنی بر RGB OLED و White OLED استفاده می کنند. تلویزیون هایی که صفحه نمایشگر LED دارند نیز به نوبه خود از کیفیت تصویر مطلوبی بهره می برند. تلویزیون های LED کم مصرف و باریک بوده و نسبت روشنایی تصویر آنها به نسبت مدل های قدیمی مانند پلاسما بالا می باشد.

زاویه دید

زاویه دید

به هنگام خرید تلویزیون به فاکتور زاویه دید دقت کنید. چراکه زاویه دید ارتباط تنگاتنگی با کیفیت تصویر ارائه شده توسط تلویزیون دارد. هرچه زاویه دید بیشتر باشد، فاصله مخاطب از تلویزیون اهمیت کمتری پیدا خواهد کرد. زیرا کیفیت تصویر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. زاویه دید تلویزیون ارتباط مستقیمی با وضوحیت رنگ به هنگام نمایش دارد. اگر میزان زاویه دید تلویزیون خریداری شده بالا باشد، تفاوتی ندارد بخواهید از کدام جهت به نمایشگر خیره شوید. اگر زاویه دید تلویزیون معمولی یا کم ارزیابی شود، تنها از رو به رو قادر به مشاهده دقیق تصاویر خواهید بود. در بین تمامی زوایا، کیفیت تصویر در زاویه دید ۱۷۸ درجه از همه بیشتر است. زاویه دید نه تنها بر کیفیت تصویر اثر می گذارد، بلکه تعیین کننده میزان روشنایی رنگ هایی خواهد بود که در هر فریم نمایش داده می شوند. در کل بهترین زاویه دید برای تلویزیون ها زاویه دید مستقیم و از رو به رو معرفی می گردد.

کنتراست

کنتراست چه تاثیری می تواند بر قیمت تلویزیون خریداری شده داشه باشد؟. وقتی از دنیای کنتراست صحبت به میان می آید، به بخش های رنگی می رسیم. رنگ های سیاه و سفید دنیای متفاوتی دارند. در حقیقت کنتراست برای اندازه گیری فاصله یا نسبت بین سفید ترین نقطه و مشکی ترین ذره تصویر به کار می رود. هرچه کنتراست یک تصویر بالا تر رود، کیفیت رنگ های موجود در تصویر با وضوحیت بیشتری نمایش داده خواهند شد. کنتراست تصاویر به دو نوع کلی تقسیم می گردد. کنتراست Native یا همان واقعی و کنتراست Dynamic که فاصله ها را با دقت بالایی اندازه می گیرند. اندازه گیری کنتراست واقعی بسیار دقیق و حساس می باشد. اندازه گیری نسبت نقاط سیاه و سفید در تلویزیون می تواند نقاط ضعف یا قوت آن به حساب بیاید. هرچه نسبت دقیق تری داشته باشیم به کیفیت بالا تری دست پیدا خواهیم کرد.

کنتراست

قابلیت HDR

HDR یا High Dynamic Range به چه ویژگی ای اتلاق می گردد؟. آیا قابلیت High Dynamic Range بر رنج قیمتی تلویزیون ها اثر می گذارد؟. آیا قابلیت High Dynamic Range می تواند ملاکی برای خرید بهترین تلویزیون باشد؟. آموزش خرید بهترین تلویزیون در مورد قابلیت High Dynamic Range نیز اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد. فناوری HDR به بیننده کمک می کند تا نقاط روشن و تاریک تصویر را با وضوحیت بالا تری مشاهده کند. به گونه ای که تمام جزئیات کامل نمایش داده شوند. HDR برای افزایش میزان دقت رنگ ها به کار می رود. هرچه HDR در یک تلویزیون قوی تر باشد، رنگ ها بیشتر به حالت واقعی خود نزدیک تر خواهند بود. البته قابلیت HDR را محدوده دینامیکی نیز قلمداد می کنند. در واقع کیفیت و دقت رنگ در تلویزیون های نسل جدید امروزی با HDR محاسبه می شود.

فعال سازی HDR در تلویزیون

اگر تلویزیون هوشمند شما از HDR پشتیبانی کند، HDR در گوشه بالای تصویر در تلویزیون شما به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد. برای فعال سازی HDR باید در بخش تنظیمات منوی تلویزیون هوشمند خود به سراغ گزینه General بروید. در بخش General باید گزینه external device manager را برای اکتیو شدن این قابلیت برگزینید. در پایان باید HDMI UHD Color را به میزان دلخواه دست کاری کرده تا به کیفیت مد نظرتان دست یابید. HDR از فرمت های گسترده ای استفاده می کند. از جمله فرمت های پشتیبان توسط این قابلیت می توان به؛ +HDR10 و Dolby Vision ،HDR10 اشاره کرد. به خاطر سپردن این فرمت ها کمی با دشواری همراه است. از این سو سازندگان تلویزیون های هوشمند بر پایه HDR بر روی بسته بندی محصول تنها نام HDR را قید می کنند. تصور سازندگان بر این است که قید HDR روی بسته بندی محصول برای رساندن مفهوم فرمت های پشتیبانی این فناوری کفایت می کند.

بهترین تلویزیون گیمینگ

از نظر مقاله آموزش خرید بهترین تلویزیون، گزینه های متعددی می توانند در تعیین بهترین تلویزیون گیمینگ موثر باشند. یک تلویزیون زمانی می تواند پشتوانه ای قوی برای کنسول های بازی باشد که از سرعت واکنش بالایی بهره ببرد. اینکه تلویزیون در لحظه بتواند صحنه های جنگی را با قدرت بالا نمایش دهد، از درجه اهمیت ویژه ای بهره مند است. گاهی حریف و دشمن تشنه به خون شما در گوشه ای از صحنه برایتان کمین درست می کند. اگر نمایشگر تلویزیون از کنتراست و دقت رنگ قوی ای پشتیبانی نکند، دیگر راه دفاعی در بازی برای شما وجود نخواهد داشت. بهترین تلویزیون گیمینگ باید دارای HDR قوی و نمایشگر با کیفیت 4K باشد. اگر تلویزیون خریداری شده از این ویژگی ها حمایت لازم را به عمل آورد، بازی های کامپیوتری بسیار لذت بخش خواهند بود. گیمر ها اکثراً با بازی های PlayStation 4 Pro و Xbox One X سر و کار داشته که تلویزیون های نسل جدید قادر به ارائه هرچه بهتر آنها هستند.

گیمر ها به سرعت عکس العمل صحنه ها در نمایشگر اهمیت فراوانی می دهند. بنابراین باید به تلویزیونی با قابلیت نمایش واضح و سریع تصاویر برای خرید کردن فکر کنند. البته در چنین شرایطی، قیمت نباید اولویت خرید تلویزیون باشد!.

داوین کالا

بهترین برند تلویزیون کدام است؟

آیا برند های معتبر سازنده تلویزیون های نسل جدید را می شناسید؟. آیا می دانید چه برند هایی امروزه در حال پیشرفت در زمینه تولید لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون هستند؟. از بین برند های مشهور می توان به؛ سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک، اپل و فیلیپس اشاره کرد. اما در بین این برند های نامدار باید گفت که سامسونگ، ال جی و سونی از بهترین سازنده های تلویزیون با فناوری های روز دنیا می باشند. البته باید عنوان کرد که قیمت برند های بیان شده با توجه به ساختار پیشرفته آنها، کمی گران است. اما اگر ارزان قیمت بودن برایتان مهم است می توانید سراغ برند های دیگر بروید. از جمله مارک های ارزان می توان به؛ دوو، شیائومی، اسنوا، هایسنس، شارپ و… اشاره کرد. اگر به دنبال تلویزیون های با کیفیت اما ارزان می گردید، مارک های سری دوم بیان شده بهترین گزینه پیشنهادی مقاله آموزش خرید بهترین تلویزیون می باشند.

نتیجه گیری

بهترین تلویزیون در عصر امروز از نعمت تکنولوژی های برتر برخوردار است. رِنج قیمت تلویزیون ها با توجه به فناوری های گنجانده شده در آنها ارزیابی می گردد. هرچه تلویزیون به سمت مدرن بودن گرایش پیدا کند، قیمت آن به نسبت سایرین بیشتر و بالا تر خواهد بود. دقت تصویر و وضوحیت رنگ های به کار رفته در نمایشگر می تواند یک تلویزیون را برتری ببخشد. تصاویری که پشت سر هم قرار خواهند گرفت و دنیایی از رنگ ها را به وجود می آورند، باید در نهایت کیفیت عرضه شوند. در غیر این صورت تلویزیون خریداری شده محبوبیت خود را از دست می دهد. حتی اگر برندی معتبر تلویزیون را ساخته و پردازش کرده باشد، اما به هر دلیل رنگ ها نمای جالبی نداشته باشند. هر ویژگی به نوبه خود در جهت بهبود ساختار مدل قبلی تلویزیون ارائه شده گام بر می دارد. نمی توان یک ویژگی را در تلویزیون برجسته نشان داد و ویژگی های دیگر را نادیده گرفت.

***جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان خبره داوین کالا در ارتباط باشید.***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *