ارزانترین تلویزیون بازار ایران

در این مقاله سعی داریم ارزانترین تلویزیون بازار ایران را به شما معرفی نماییم. با توجه به گرانتر شدن هر روزهٔ محصولات خانگی و لزوم خریدی هوشمندانه، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود. برای تهیهٔ این مقاله قیمت فروشگاه داوین کالا و بیشتر فروشندگان همکار در بازار مطالعه شده است. ضمن آنکه برای قیمت واقعی ارزانترین تلویزیون این قیمت‌ها با قیمت های پایتخت مقایسه شده اند. در این مقاله مانور بیشتر ما بر روی تلویزیون های سایز ۴۹ اینچ، ۵۰ و ۵۵ اینچ می باشد. طبق آمار شش ماه اول سال این سه سایز تلویزیون در حال حاضر بیشترین طرفدار را در داخل کشور دارند. هنگامی که قرار باشد دربارهٔ ارزانترین تلویزیون های بازار صحبت کنیم، سامسونگ اولویت دارد. این کمپانی به شکل گسترده‌ای به تولید و عرضهٔ تلویزیون در انواع سایز پرداخته است. با ما در بررسی جامع تلویزیون های ارزان همراه باشید.

ارزانترین تلویزیون های بازار

بازه قیمتی کمپانی سامسونگ بسیار گسترده است. اگر بخواهیم در مورد ارزانترین تلویزیون های این کمپانی صحبت کنیم، سری N5000 جزو اولین دسته ها است. این دسته در واقع سری ۵ تلویزیون های سامسونگ هستند. این سری سایز های ۳۲ ،۴۳ و ۴۹ اینچ داشته که تنها سایز ۳۲ فرمت HD دارد و بقیهٔ آنها FHD هستند. رزولوشن 1920*1080و نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتزی می باشد. برای وضوح بیشتر تصویر، Hyper Real روی این دستگاه تعبیه شده است. این تلویزیون در حال حاضر جزو ارزانترین تلویزیون بازار ایران بوده که متعلق به کمپانی سامسونگ است. سری N5300، دومین تلویزیون ارزان قیمت سامسونگ به شمار می رود. این تلویزیون دارای رزولوشن FHD و نرخ نوسازی تصویر ۵۰ هرتزی است. این سری برخلاف سری N5000 اسمارت بوده و جزو تلویزیون های ارزان بازار محسوب می گردد. ضمن آنکه این تلویزیون دارای web Browser و پشتیبان برنامه Smart App است.

سری N5300 دستگاهی است که دارای قابلیت WiFi Direct است.

داوین کالا

تلویزیون های ۵۰ اینچ سامسونگ

در لیست ارزانترین های تلویزیون بازار ایران سری TU جزو ارزانترین تلویزیون های ۵۰ اینچ سامسونگ می باشند. تلویزیون ۵۰ اینچ TU7000 دارای یک پردازنده Crystal Processor 4K بوده و کیفیت تصویر آن 4K است. این تلویزیون جزو ارزانترین تلویزیون های ۵۰ اینچ سامسونگ سری ۷ می باشد. نرخ نوسازی تصویر آن ، ۱۰۰ هرتز است. از تکنولوژی purcolor بهره می‌برد. پر واضح است که این تلویزیون اسمارت بوده و سیستم عامل آن تایزن TiZen است، یعنی همان سیستم عامل اصلی سامسونگ. قابلیت وبگردی داشته و برنامه SmartThings را پشتیبانی می کند. ضمن آنکه قابلیت اتصال موبایل به آن فراهم است و شما می توانید تمام گوشیتان را بر روی تلویزیون رصد نمایید. در مقابل قیمت پایین آن، آنچه که گیرتان می آید واقعاً ارزشش را دارد. تلویزیون های ارزان ۵۰ اینچ سامسونگ با سری TU7100 تکمیل می شود.

نکاتی در مورد سری TU7100

این تلویزیون تمام قابلیت های سری ۷۰۰۰ را داراست. باند های پخش صدا بهبود پیدا کرده اند. سیستم عامل همان تایزن است. قابلیت های جدیدی از جمله پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا و قابلیت کار با دستیار گوگل به آن اضافه شده است. ضمن آنکه web browser نیز دارند. بدون اغراق این محصول جزو آن دسته از تلویزیون هایی است که نسبت به تکنولوژی های به کار رفته در آن واقعا ارزان است. این موضوع در مورد سایز ۵۵ اینچ نیز صدق می‌کند. کما اینکه دو سایز ۵۰ و ۵۵ اینچ در حال حاضر در کشورمان بسیار پر طرفدار می باشند.

ارزانترین تلویزیون های ال جی

از لحاظ قیمت سامسونگ به نسبت دیگر برندهای معروف ارزانتر است. اما کمپانی ال‌جی هیچ گاه نخواسته از رقابت با سامسونگ دست بکشد. به همین دلیل ال جی دست به تولید محصولاتی زده که امروزه جزو ارزانترین تلویزیون های بازار به حساب می‌ آیند. در این بخش ما به معرفی ارزانترین تلویزیون های ال‌جی می‌ پردازیم. این کار در بین مدل های مختلف این کمپانی در سایز های 49، 50 و 55 انجام می‌گیرد. اولین مورد؛ تلویزیون ۴۹ اینچ کمپانی ال‌جی موسوم به UM7340 است. این تلویزیون UHD با رزولوشن آن 2160*3840 پیکسل می باشد. نوع پنل آن IPS و نرخ نوسازی تصویر در حالت عادی ۱۰۰ بوده که به صورت لحظه‌ای ۵۰ هرتز است. قابلیت پخش تصویر از حالت استاندارد تا Dark room را با 9 فرمت برای بیننده فراهم می‌کند. حالت اسمارت و قابلیت اتصال به موبایل و فرمان پذیری آن نزدیک به نمونه‌های پرچمدار سال ۲۰۱۹ است.

ارزانترین تلویزیون های ال جی

سری UN ال جی

سری بعدی که از کمپانی ال‌ جی معرفی می کنیم؛ سری UN می باشد. این سری نیز همانند سری UM پایه های کناری داشته و دارای کیفیت تصویر UHD یا اولترا اچ دی است. رزولوشن تصویر در سری UN برابر ۳۸۴۰ در ۲۱۶ است، یعنی قابلیت پخش تصویر با 4K که کیفیتی چها برابری دارد. البته از LG بعید نیست که قابلیت های نوین را در هر سری تولید شده خود پیاده سازی کند. سیستم پردازشگر این سری 4K Quad core Processor است. سیستم عامل آن نیز Web OS می باشد. این سیستم عامل بر روی تمام تلویزیون های اسمارت ال جی نصب می شود. تلویزیون UN جزو ارزانترین تلویزیون های کمپانی ال جی به شمار می رود. این تلویزیون هم اکنون در بازار ایران موجود می باشد و طرفداران مخصوص به خود را دارد. باید اضافه کنیم که این تلویزیون ارزش پول خرید آن را دارد.

سری UT ال جی

سری UT ال جی

اکنون نوبت سری UT کمپانی ال جی است. مشخص ترین تفاوت UT با ۲ سری ۴۹ اینچ قبلی پایه های آن است. این تلویزیون پایه وسط است و از قاب فریم باریک تری برخوردار است. رزولوشن تصویر در سری UT ال جی همانند دو سری قبل از کیفیت مناسبی بهره می برد. تلویزیون 49 اینچی با کیفیت تصویر 4K و سطح ارتقاء رزولوشن تصویر از ویژگی های بارز این سری می باشد. کیفیت صدا و تصویر به شکل ویژه‌ ای بهبود پیدا کرده است. تلویزیون های سری UT از نعمت دستیار صوتی قابل اتکایی برای بر قراری ارتباط موثر استفاده می کنند. این تلویزیون نیز جزو ارزانترین تلویزیون های کمپانی ال‌جی می باشد. برای خرید این تلویزیون باید حدود یک میلیون تومان بیشتر از دو سری UM و UN هزینه کنید. البته با توجه به تفاوت های این سری با بقیه به نظر ارزش این تفاوت قیمت را نیز دارد.

تلویزیون 55 اینچ ال جی

در حال حاضر تلویزیون سایز ۵۵ اینچ کمپانی ال جی و سه سری توضیح داده شده در بالا در بازار ایران موجود می باشد. تلویزیون های 55 اینچ ال جی در مشخصات اولیه بسیار شبیه سری های قبلی معرفی شده می باشد. به طور مثال مشخصات رزولوشن تصویر و کنتراست و حتی کیفیت تصویر 4K یا اولترا اچ دی همگی مشابه همدیگر هستند. نرخ بازسازی تصویر در این تلویزیون ها برابر 60 هرتز است. همچنین این تلویزیون ها از موتور پردازشگر 4 هسته ای استفاده می کنند. این کاملاً درست است که این تلویزیون‌ها ارزانترین تلویزیون های بازار ایران نیستند. اما اگر تکنولوژی های به کار رفته در این تلویزیون‌ها را بررسی کنیم، واقعاً این چند مدل ارزش این قیمت را دارند. اشاره به این نکته نیز لازم است که کیفیت این محصولات واقعاً بالاست. شما به هیچ وجه پس از خرید و استفاده از این محصولات پشیمان نخواهید شد.

آیا ارزانترین تلویزیون های سونی را می شناسید؟

در این بخش از مقالهٔ ارزانترین تلویزیون بازار ایران، به محصولات سونی می پردازیم. بدون شک سونی ارزانترین تلویزیون بازار ایران را تولید نمی کند. محصولات این کمپانی همیشه چند میلیون بالا تر از هم رده های خود از کمپانی های رقیب هستند. در این که محصولات این شرکت کیفیت بالایی دارند، جای شکی نیست. سونی یک برند معتبر جهانی است و به دلیل معروفیتش، محصولاتش نیز قیمت بیشتری نسبت به دیگر محصولات دارند. در حال حاضر ارزانترین تلویزیون های سونی W800G با سایز ۴۳ اینچ است. این تلویزیون سری سال ۲۰۱۹ کمپانی سونی به شمار می‌رود. یک گام بالاتر، تلویزیون 49x7000G در بازار موجود است. این تلویزیون نیز محصول سال ۲۰۱۹ و کیفیت تصویر 4k دارد. این محصول تکنولوژی HDR و فرمت های HDR10 را پشتیبانی می کند. برای وضوح صدا از +clear Audio و برای وضوح بیشتر طیف های رنگی از فناوری TRILUMINOS استفاده می کند.

تلویزیون 55 اینچ سونی

این محصول دارای سایز ۵۵ اینچ نیز می باشد که خوشبختانه این سایز نیز در بازار ایران موجود است. از لحاظ تکنولوژی بکار رفته، تفاوتی با سایز کوچک ترش یعنی ۴۹ اینچ ندارد. لازم به توضیح است که پایه‌های این مدل در کناره ها قرار گرفته اند. پایه های کناری دستگاه مزیت جالبی برای تلویزیون 55 اینچ سونی فراهم می کند. ویژگی جالب این پایه‌ها مدیریت مناسب کابل های اتصال به تلویزیون است. پایه ها به شکل تو خالی ساخته شده اند و کابل ها به راحتی از بین این پایه‌ها رد می شوند. با وجود پایه های کناری، شما در پشت تلویزیون منظره پر از کابل و سیم اتصال مشاهده نخواهید کرد. ضمن آنکه سری سال ۲۰۲۰ این تلویزیون ها نیز عرضه شده است. پسوند سری سال ۲۰۲۰ کمپانی سونی، حرف H دارند. لازم به ذکر است که سیستم عامل تلویزیون های سونی اندروید می باشد.

تلویزیون های شیائومی

بنا به تقاضای هر روزهٔ مشتریان، کمپانی های بی شماری امروزه به تولید تلویزیون دست زده‌ اند. شیائومی یکی از این کمپانی‌ها است که در ابتدا با تولید گوشی در ایران معروف شد. این کمپانی در حال حاضر تلویزیون هایی با کیفیت تصویر 4k و با جدید ترین تکنولوژی ها عرضه می کند. سیستم عامل در نظر گرفته شده برای تلویزیون های شیائومی، سیستم عامل اندروید است. این تلویزیون ها از لحاظ قیمت نیز بسیار قیمت مناسبی دارند. تلویزیونهای ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچ این کمپانی هم اکنون در بازار ایران موجود می باشند. هرچند قرار است تا مدتی دیگر سایز ۶۵ این تلویزیون نیز به بازار عرضه شود. خبر خوب برای طرفداران تلویزیون های قیمت مناسب این است که این کمپانی، قیمت مناسبی نیز برای محصولاتش در نظر گرفته است. برای مثال شما با پول یک تلویزیون ۴۳ اینچ سونی، می توانید یک ۵۰ اینچ شیائومی خریداری نمایید.

شیائومی

برند هایسنس

هایسنس، یک شرکت دولتی متعلق به کشور چین است. این کمپانی در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ فعالیت می‌کند. فعالیت برند هایسنس به شکل گسترده ای رو به رشد و توسعه است. این شرکت در سال ۱۹۶۹ میلادی راه اندازی شده است و هم اکنون ۱۳ کارخانهٔ تولیدی معتبر در چین دارد. همچنین این کمپانی بیش از ۴۰ شرکت تابعه در آسیا، اروپا، آفریقا، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی دارد. تلویزیون‌های این کمپانی طیف گسترده ای از کیفیت تصویر و عملکرد ارائه شده را به خود اختصاص داده اند. تلویزیون های تولید شده توسط برند هایسنس از تلویزیون های HD و FHD گرفته تا 4k همگی را شمال می شود. به دلیل نیروی کار ارزان در چین این محصولات با قیمت کمتری نسبت به رقبا عرضه می شوند. جای تعجبی ندارد اگر در سال‌های آینده برند هایسنس سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

برای پیشرفت در عرصه تولیدات و فناوری های به کار رفته برای محصولات تنها تلاش و پشتکار لازم است. سابقه فعالیت به مرور زمان قابل دریافت می باشد. برند هایسنس نیز در این مسیر فکری در حال فعالیت است.

داوین کالا

تلویزیون های ایوولی

اگر در بازار ایران به دنبال تلویزیون های پیشرفته و قیمت پایین بگردید، مطمئناً ایوولی به گوشتان خواهد خورد. این کمپانی کمتر از دو سال است که به عرضهٔ تلویزیون پرداخته است. این کمپانی اماراتی – ایتالیایی بیشتر به عرضهٔ کولر گازی با مارک های تجاری همچون جنرال مکس و جنرال گلد و… معروف بود. امروزه تلویزیون‌های ایوولی هر چند اندک اما رو به افزایش، بازار را به خود اختصاص می‌ دهند. دلیل این اقبال، گرانی بیش از حد برندهای معروف بازار است. این کمپانی قیمت محصولات پایینی دارد. اما در مقابل قیمت ارزان برند ایوولی، قیمت برندهای معروف بسیار بالا است. در چنین شرایطی تلویزون ایوولی یک انتخاب مناسب خواهد بود. هم اکنون این کمپانی، تلویزیون‌های سایز ۴۳ تا ۶۵ اینچ را به بازار ایران روانه کرده است. بازدهی قیمتی این کمپانی نیز پایین تر از تمام برند های غیر چینی بازار است.

خرید تلویزیون و چند توصیه

خرید تلویزیون

اگر قصد خرید تلویزیون دارید، به این چند نکته دقت نمایید. بیشتر تلویزیون‌ های بازار روز ایران تکنولوژی های جدیدی دارند. کیفیت محصولات کمپانی های رقیب نیز نزدیک به هم است‌. همچنین تکنولوژی های به کار رفته برای یک سری از تلویزیون ها در تمام سایز ها نیز مثل هم است. یک نکته بسیار مهم؛ قبل از خرید به فضای منزلتان دقت کنید و سایز مناسبی را انتخاب نمایید. قبل از خرید تلویزیون حتماً به موارد استفاده از تلویزیون فکر کنید. برای استفاده از تلویزیونی در یک فروشگاه که چند دوربین مدار بسته به آن وصل می‌شوند، لزومی به خرید تلویزیونی با کیفیت 4K نیست. اگر اهل بازی کامپیوتری نیستید، لزومی ندارد تلویزیون های مخصوص گیم بخرید. دقت به هنگام خرید منجر به دست یابی به محصول ایده آل می گردد . لطفاً قبل از خرید با مشاوران فروش محصولات خانگی مشورت نمایید تا بهترین خرید را انجام دهید.

کلام آخر

داشتن یک تلویزیون پیشرفته که بتواند تصویر با کیفیت به شما بدهد، حق شماست. در این زمینه امروزه کمپانی های متعددی فعالیت دارند. آنها مطابق نیاز و سلیقهٔ مشتریان خود محصولاتی با انواع و اقسام تکنولوژی و قیمت عرضه می کنند. در بین برندهای معروف از بابت قیمت مناسب سامسونگ حرف اول را می‌زند. یک پله بالاتر، شما می توانید ال‌جی را انتخاب کنید. این کمپانی کیفیت محصولاتش تضمین شده است. هرچند قیمت محصولاتش نسبت به رقیب دیرینه اش یعنی سامسونگ، اندکی بالاتر است. به عنوان آخرین گزینه به سونی فکر کنید. اگر می خواهید بیش از حد معمول هزینه کنید! سونی بدون شک عالی است. در این مورد شکی نیست. اما اعتبار برند سونی خود به خود باعث گرانی محصولاتش نیز می شود. هرچند پولی که بابت هر محصول سونی بدهید ارزشش را دارد. اما واقعیت این است که ال‌جی و سامسونگ نیز دست کمی از سونی ندارند.

توصیه ها

توصیه می کنیم برای مصارف خانگی از بین برندهای چینی اول سراغ شیائومی بروید. دلیل این پیشنهاد هم کیفیت و هم تکنولوژی بالا است. در ضمن قیمت مناسب ویژگی دیگر است. بعد از شیائومی، هایسنس گزینه مناسبی است. این کمپانی نیز توانسته نظر مشتریان را جلب کند. ایوولی نیز یکی دیگر از انتخاب های شما است. این برند از لحاظ طراحی محصولاتی با طرح های زیبا و چشم نواز به بازار عرضه کرده است. البته کیفیت و تکنولوژی این محصولات نیاز به گذر زمان بیشتری دارد تا اعتبارشان سنجیده شود. به جز این برندها، برندهای متفرقه دیگری نیز در بازار هستند، از جمله شینون. این برند نیز امروزه با قیمتی بسیار پایین عرضه می شود. هرچند هنوز قضاوت در مورد این برند زود است و نیاز به زمان بیشتری دارد تا معلوم شود چه سهمی از بازار را خواهد گرفت.

در آن چه نگاشته شد، سعی نمودیم ارزانترین تلویزیون بازار ایران را به شما معرفی نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خرید تلویزیون و دیگر لوازم خانگی، کافی است با مشاورین داوین کالا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *